Eesti Raudtee juht Sulev Loo lahkub ametist ({{commentsTotal}})

{{1486700991000 | amCalendar}}

Veidi enam kui poolteist aastat Eesti Raudteed juhtinud Sulev Loo esitas reedel nõukogule lahkumisavalduse ning osapooled leppisid kokku, et Loo jätkab selles ametis veel kolm kuud.

"Soov siia tulla oli eelkõige tingitud sellest, et ehk on võimalik kaubamahte suurendada. Pean tunnistama, et väga hästi pole see õnnestunud erinevatel objektiivsetel ja subjektiivsetel põhjustel," selgitas Loo pärast nõukogu koosolekut ajakirjanikele.

"Võib-olla on ettevõtte juhtimise osas olnud õnnestumisi, aga kõige lihtsam ja otsekohesem oleks öelda, et ma olen suunitluselt natuke teistsugune juht. Mulle meeldib rohkem kommertsala, logistilised ahelad, müügitegevus," ütles ta.

"Ma tunnen, et minu aeg selles ettevõttes on täis. See ettevõte vajab juhti, kes tegeleb erinevate infrastruktuuride ülesehitamisega. Inimest, keda see paelub. Need inimesed on olemas, ka siin [Eesti Raudtee] majas on kindlasti tugev seltskond."

Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa kommenteeris, et Loo võimalik lahkumine oli päevakorral juba pool aastat tagasi ning nõukogu tegi kõik selleks, et ta jätkaks. "Meil on kindlasti väga kahju," kinnitas ta. "Nõukogul oli väga hea koostöö Looga. /.../ See ei ole lihtne positsioon."

Loo on valmis Eesti Raudtees jätkama veel kolm kuud ning selle ajaga püüab ettevõte leida uue juhi.

Sulev Loo asus riigile kuuluvat Eesti Raudteed juhtima 2015. aastal, kui lõpetas töö naftatoodete logistikaettevõttes Tarcona. Eesti Raudtee peadirektori ametikohale asus ta viieaastase töölepinguga. Samuti on ta juhtinud tuntud Eesti transiidi- ja logistikasektori firmasid nagu N-Terminal Grupp, Milstrand ja Pakterminal.

Transiit on olemas, kuid ei liigu läbi Eesti

Loo tõdes ajakirjanike küimustele vastates, et transiidi osas on olukord praegu nukker. "Aga nii kaua kui ma siin olen, ei lõpeta me kindlasti võitmemist sellel suunal," kinnitas ta.

"Transiit on olemas, lihtsalt ta ei liigu läbi meie praegu. Kaubakogused üleliia palju kukkunud ei ole, pigem on nad suurenenud, aga me oleme suutnud ennast kuidagi panna sellisesse situatsiooni, kus nad ei tule läbi meie," selgitas Loo.

"Ma ei taha siin kindlasti hirmasat pessimismi väljendada. Töötame edasi. Meie geograafiline positsioon peab hakkama varem või hiljem uuesti tööle."

Rohumaa ütles, et transiit on Venemaal olnud alati poliitiline sektor ning praegune olukord ei ole aidanud kaasa kaubavoo hoidmisele. "Aga ministeeriumid on lubanud suhted uuesti üles soojendada ning rääkida Vene ministeeriumitega. On selge, et ka ametkondade tasemel on võimalik suhet parandada," sõnas ta.

"Venemaal on sadamad üle koormatud ja nad on huvitatud Eesti kaudu vedamisest, aga see ei ole nii, et ettevõtted omavahel lepivad kokku. Siin on vaja ka riiklikul tasandil näidata huvi."

Vare: uute reeglitega on raske kohaneda

Endise Eesti Raudtee nõukogu esimehe Raivo Vare hinnangul viis Loo lahkumiseni asjaolu, erasektorist tulnud tippjuhtidel on suhteliselt raske kohaneda avaliku sektori mängureeglitega.

Vare ütles Vikerraadio saates "Uudis+", et ilmselt ei õnnestunud Lool teatud põhjustel oma ideid realiseerida. "Need asjad tekitavad teatud psühholoogilist probleemi inimestel, kes on harjunud kiiresti tegutsema ja palju saavutama," lisas ta.

"Meil on olnud terve rida erasektorist tulnud tippjuhte, kes olid ka avalikus sektoris tegelikult edukad, aga kolme-nelja aastaga on kõik läbi põlenud. Aivo Adamson ja Taavi Kotka näiteks. Elu on selline."

Vare sõnul ei ole kaubavoogude kasvatamine raudtee haardeulatuses ning raudteetaristu rahastamine on ajale jalgu jäänud.

Ta meenutas ERR-i uudist, et kaheksa veo- ja logistikafirmat pöördus kõrgete kasutustasudega seoses kohtusse ning neist ühe kaebus võeti ka menetlusse. "Eeldus, et kaubavood kasvavad jätkuvalt ning suudavad ära finantseerida infrastruktuuri parenduse ja subsideerida reisijatevedu, osutusid lihtsalt valearvestuseks."

Toimetaja: Oliver Kahu



ALKO1000 alkoholipood Lätis Valkas Eesti piiri ääres.
Lisapealkiri

Ministeerium hindab alkoholiaktsiisi tegelikuks alalaekumiseks 23 miljonitLisapealkiri

Alkoholiaktsiisi mullusest 55 miljoni euro suurusest alalaekumisest ligikaudu pool ehk 28 miljonit eurot laekus riigile tegelikult 2016. ja 2018. aastal enne aktsiisitõusu soetatud varude tõttu. Piirikaubandusest või tarbimise vähenemisest tulenev alalaekumine oli möödunud aastal ligikaudu 23 miljonit eurot, näitavad rahandusministeeriumi arvutused.

uudised

Ameerika lipp ja Mao Zedongi portree

Tehnikauudised: sinu taskus võib olla Hiina küberrelv ja unustatud teenused

Tehnikamaailmas kütavad endiselt kirgi turvaaugud, mis tekitavad peavalu nii valitsustele, ettevõtetel kui ka tavakasutajatele. Nii ei soovita näiteks USA võimud enam ameeriklastel soetada Hiina päritolu nutiseadmeid, rike Facebooki innovatiivses kaheastmelises autentimissüsteemis "äratas" ellu unustatud SMS-teenused ning Google ei lase enam nii lihtsalt fotot näpata.

Kuperjanovi pataljon harjutas sel nädalal Sirgalas.

Kolonel: et 2. jalaväebrigaad poleks lihtsalt piiritulp, on ressursse juurde vaja

Sel nädalal esitles kaitseministeerium kaitseväe arengukava aastateks 2019-2022, mille kohaselt investeeritakse meie kaitsevõimekusse enam kui 2,2 miljardit eurot. Üks prioriteete on 2. jalaväebrigaadi järeleaitamine tasemele, mis on Tapal asuval 1. jalaväebrigaadil. Kolonel Eero Rebo hinnangul ei ole 2. jalaväebrigaad praegu vaeslapse rollis, kuid vahendeid on juurde vaja.

Järjejutt: kuidas ma Muski auto ära varastasin
err.ee 45. Tartu maratonil
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: