Veebikaubandus laieneb: liituvad nii Prisma kui ka Rimi
Kaubanduskettide e-äri kasvab, üha enam inimesi tellib toidukauba internetist ja laseb selle endale koju tuua. Kaubandusketid Coop, Maxima ja Selver kavatsevad oma e-poodi laiendada, Rimi ja Prisma alustavad samuti selle teenuse pakkumist.
“Ülesanne on rahuldada kiirelt kasvavat nõudlust - teenus on osutunud väga populaarseks,” hindas olukorda AS Selveri e-kaubandusjuht Gunnar Obolenski. Tema sõnul kasutavad Selveri poolt pakutud teenust kuskil 10 000 inimeset.
E-Maxima olukorda kirjeldas selle valdkonna juht Mihhail Solovjov, kes rääkis "Aktuaalsele kaamerale", et suve lõpuks on teenust kasutanud üle 25 000 pere.
Coop Eesti kommunikatsioonijuhi Martin Miido sõnul on neil tänaseks 10 000 kasutajat ning kuus tuleb vähemalt paarsada inimest juurde.
Soov on Tallinnast välja laieneda
Hetkel ei paku keegi kohaletoimetamise teenust isegi mitte terves Harjumaa piirkonnas, kuid suund laienemiseks on võetud.
“Eelkõige mõtleme suuremate linnade peale: Tartu, Pärnu ja Narva, kuid täpselt kuupäeva on raske öelda”, sõnas e-Maxima esindaja Solovjov.
Nõudluse kasvamist tunnistas Coop: “Saame pidevalt küsimusi ja päringuid, et millal liigub teenus ka nende piirkonda.”
Sarnast tahet Tallinnast ja Harjumaalt väljaliikumiseks väljendas ka Selver.
Laienemise kuupäeva ei avaldanud keegi. Selveri esindaja sõnul tehakse seda siis, kui praeguses piirkonnas on kõik plaanitud tegevused tehtud.
E-kaubanduse kogukäive on võrreldav ühe suurema poega
Nii Maxima, Selveri kui ka Coopi esindajad nentisid, et nende e-kaubanduse kogukäive sarnaneb ühe suurema poe omaga.
“E-poodi avades oleme jõudnud täna olukorda, kus saime täiesti ühe supermarketi juurde,” öeldi "Aktuaalsele kaamerale" Selverist.
Prisma ja Rimi kavatsevad samuti liituda
Prisma, kes erinevalt eelnevatest kaubanduskettidest kojuviimise teenust ei paku ning toimib veebikeskkonnas põhimõttel "telli ja tule järele", mille osa nende endi sõnul on kogumüügist väike ja marginaalne, tahab konkurentidele järele jõuda sügisel.
“Kojuveo teenus on hetkel testimisfaasis ja loodame sügisel alustada”, sõnas AS Prisma Peremarketi turundusjuht Reigo Rahumäe.
Rimi ühtegi e-teenust hetkel ei paku, kuid pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on vastav projekt jõus ning selle kallal tehakse tööd, ühtegi kuupäeva ta anda ei soovinud.
Rõhk on rasketel kaupadel
Poekettide esindajate sõnul ei erine internetis valitud toidukraam tavapoes tehtud valikutest, küll aga on rõhk rasketel kaupadel. Näiteks lemmikloomatoidud, lastekaubad ning vee- ja mahlaplokid.
"Keskmine ostukorvi hind on tänaseks üle 50 euro. See tuleb sageli sellest ka, et kui ostukorv on üle 40 euro, siis on kojutoomine tasuta. See on ka kindlasti põhjuseks, miks ostukorv niivõrd suur on," lausus Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido.
E-pood ei sea ostjale toidukaupa valides ühtegi piirangut. Toidupoodide üks suurimaid väljakutseid ongi kvaliteetse ja värske laojäägi tagamine.
"E-toidupoodi avades ei teadnud mitte keegi, mis juhtuma hakkab. Täna ongi käigupealt tulnud aru saada, kui palju me erineme tavapoe protseduuridest ja sinnapoole me oleme nüüd liikunud. Kahe aastaga on meil see kogemus olemas ja nende teadmiste baasilt saame me ka laieneda," sõnas Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski.