Valimisliidud selgitavad | kuidas rahastate oma kampaaniat?
Tallinnas oma nimekirja esitavad valimisliidud “Vaba Tallinna kodanik”, “Savisaare valimisliit” ja parlamendiväline erakond Eestimaa rohelised peavad oma kampaania rahastamiseks lootma vabatahtlike annetajate peale. Kui valimisliidud proovivad teha klassikalist tänavatel nähtavat kampaaniat, siis rohelised loodavad sotsiaalmeediale.
Valimisliidu “Vaba Tallinna kodanik” linnapeakandidaat Erki Vest nentis, et tänavuse kampaania eelarve on mõnevõrra väiksem, kui 2013. aastal toimunud agitatsiooni eelarve. Täpsemalt oli antud valimisliidu eelmine kampaania eelarve 30 000 eurot, kuid sel korral loodetakse ära kasutada rohkem sotsiaalvõrgustikke ja tasuta nö “reklaami”, mida pakuvad meediaväljaanded.
“Savisaare nimekirja” üks esinumbreid Olga Ivanova tõdes, et 30 000 euroga nemad hakkama ei saaks. Teisalt ei osanud Ivanova täpsustada, kui suured tänavuse kampaania kulud saavad olema. Tema väitel on praegu põhiline reklaammaterjal tellitud, kuid nüüd otsitakse võimalusi, kuidas toetada valimisliidu kandidaate personaalseid kampaaniad.
Roheliste esinumber Züleyxa Izmailova möönis, et nende erakonnal puudub täielikult igasugune kampaaniaeelarve. Izmailova sõnul põhineb kogu nende kampaaniategevus vabatahtlike tööl, kes tema hinnangul on teinud juba päris palju head tööd. Roheliste esimees toonitas, et neil pole plaanis linnaruumi plakatitega reostada, vaid peamine rõhk pannakse sotsiaalmeediale.
Toimetaja: Allan Rajavee