Bussifirmad võitlevad 66 miljoni ehk õiguse eest sõita Tartu linnaliine ({{commentsTotal}})

Tartu linnaliinibuss
Tartu linnaliinibuss Autor/allikas: PM/Scanpix

Tartu linn valis linnaliinide teenindajaks välja uue firma, kuid lepingut veel sõlmida ei saa, sest mitu pooleliolevat vaidlust on protsessi seisma pannud. Tartus sõlmib linnaliinide lepingu 10 aastaks ja valituks osutunud GoBus kasseeriks perioodi jooksul 66 miljonit eurot, kirjutab Õhtuleht.

Esimesel pilgul võib tunduda kummaline, et Eesti Buss ja Hansaliinid vaidlevad kohtus selle üle, kumma pakkumine on paremuselt teine. Konks on seaduses, mille kohaselt saab riigihanke võitnu pakkumist protestida hankel teisele kohale jäänud firma, selgitab ajaleht.

„Ega see asi sellega veel lõpe, praegu käib vaidlus edasivaidlemise õiguse üle,“ ütles Õhtulehele Eesti Bussiga samasse kontserni kuuluva Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste. Ta lisab, et nii Eesti Buss kui ka Hansaliinid peavad GoBusi pakkumist liiga odavaks.

GoBusi esindaja Marko Paloveeri sõnul ei pea väited alapakkumisest paika.

Teise koha vaidlus sai alguse tähelepanelike Tartu linnavalitsuse ametnike süül, kes parandasid ilmse arvutusvea Eesti Bussi pakkumises ja tänu parandusele tõusis see kolmandalt kohalt teiseks. Heateo protestis Hansaliinid, kelle meelest ei olnud munitsipaalametnikel õigust parandusi teha ja arvestada tuleb firmade esitatud algpakkumisi.

Aega protsessimiseks on – uus firma peab Tartu linnaliinidel alustama 2019. aasta suvel.

Toppama jäänud riigihankel jõudsid kaalumisele kuus pakkumist, kus aastahinnad jäid 6,6 ja 8,3 miljoni euro vahele. Kõik Tartu 64 bussi peavad olema uued ja sõitma gaasiga.

Allikas: ERR



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: