Venemaa laiendas Eesti raskeveokitele kehtivat teemaksu ({{commentsTotal}})

{{1516810020000 | amCalendar}}
Foto: Reuters/Scanpix

Venemaa laiendas teemaksu Eestis registreeritud 3,5-12 tonni kaaluvatele veoautodele.

Varasemalt kehtis teemaks üle 12 tonni kaaluvatele veoautodele, kuid nüüd laiendati seda üle 3,5 tonni kaaluvatele veoautodele, sarnaselt Eestis kohaldatud tasumäärale. Päevatasu on 850 rubla ehk 12,2 eurot, nädalatasu 2500 rubla ehk 35,9 eurot, kuutasu 10 000 rubla ehk 143,5 eurot ja aastatasu 120 000 rubla ehk 1772,5 eurot.

Majandusministeerium oskab Venemaale sõitvate autovedajate üle arvet pidada veolubade alusel, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Venemaaga meil on kahepoolne kokkulepe, et kõik veod Venemaale ja Eestisse vahemikus 6-12 tonni toimuvad veoloa alusel. Iga aasta vahetame 35 000 veoluba ja võib öelda, et lõviosa neist kasutavad raskeveokid alates 12 tonnist. Sellele kontingendile olulist mõju ei ole, kuna väiksemate veokitega vedamine pole kuluefektiivne ja konkurentsivõimeline," rääkis majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter.

Alla 6-tonnised masinad veoluba ei vaja. Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni presidendi Einar Vallbaumi sõnul mõned väiksemad veokid siiski Venemaale sõidavad.

"Neid tuleb Hiinast väga palju Tallinna lennuväljale, mis on väikesaadetised, kus on mingi leping, et ei saa Venemaale tellida neid. Paljud laod on ehitatud ka Narva piiri äärde, Soome, mis võtavad väikestes kogustes kaupa sisse, ei võta tervet autot, et mitte tolli maksta. See mõjutab kindlasti neid, kes tegelevad selle väikekaubandusega," selgitas Vallbaum.

Nimelt on vahel soodsam vedada mingi kaubakogus Venemaale väiksemate partiidena.

"Venemaale ei tellitud mitte tervet auto- või lennukitäit, siis oleks tulnud kohe toll ära maksta. See oli siin tollivabas laos ja siis viidi siit seda väikeste autodega," ültes Vallbaum.

Samas reageerivad ärimehed igasugustele maksumuudatustele üsna kiiresti. Vallbaumi sõnul võis seda näha pärast veokimaksu kehtestamist Eestis kui Läti, Leedu ja Poola firmad hakkasid vedama kaupu läbi Eesti Soome kuni 3,5-tonniste kaubikutega.

Eestist sai 18. riik millele laiendatud maks kehtestati. Varasemalt kehtis see Austria, Belgia, Bulgaaria, Ungari, Saksamaa, Taani, Luksemburgi, Hollandi, Poola, Rumeenia, Slovakkia, Turkmenistani, Tšehhi, Šveitsi, Rootsi, Läti ja Leedu veoautodele.

Toimetaja: Merili Nael, Mart Linnart

Allikas: Interfax-BNS



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: