Keila lähistel sai rongi ja veoki kokkupõrkes üheksa inimest viga
Harjumaal Keila lähistel Kulna ülesõidul põrkasid kella 8.30 paiku kokku veoauto ja reisirong. Õnnetuspaigast viidi haiglasse üheksa inimest, nende seas vedurijuht ja veokijuht, kellest viimane oli alkoholi tarvitanud.
Politsei- ja piirivalveameti teatel selgus analüüsi tulemusena, et veoautojuht oli alkoholi tarvitanud. Juhtunu väljaselgitamiseks alustati väärteomenetlust.
Põhja prefektuuri operatiivjuht Urmet Tambre ütles "Aktuaalsele kaamerale", et tegemist oli väga tõsise liiklusõnnetusega, mille põhjustas esialgsel hinnangul tähelepanematus raudteeülesõidukohas.
"Kas alati peab ohutuli või tõkkepuu olema selleks, et näha? Pikk, sirge tee, ilusasti on näha, et on raudteeülesõidukoht. Inimesed saavad olla tähelepanelikud ja peatuda. Ei pea täishooga üle sõitma," manitses ta.
Tambre ei mõista, mis toimub inimeste peas, kes tarbivad alkoholi ja istuvad rooli.
"Kui palju inimesi peab surma ja viga saama, kuni inimesed lõpuks aru saavad, et alkohol ja juhtimine ei käi kokku," ütles Tambre. "Ärme solgi Eesti riigi sünnipäeva oma lollustega. Kui pead sõidukit juhtima, siis püsi kaine."
Kokkupõrke tagajärjel paiskusid kaks vagunit rööbastelt maha. Veok sõitis kokkupõrke tagajärjel omakorda vastu posti. Rong oli parajasti jõudmas peatusesse ning oli ilmselt enne kokkupõrget parajasti kiirust vähendamas.
"Kui vaadata vigastuse olemust, siis rong on ilmselgelt võtnud hoogu maha, sest on peatus, aga kui vaadata, kuidas rong on välja lennanud, siis veokil pidi olema kiirust," tõdes Tambre.
Eesti Raudtee ohutusdirektori Ivan Kappaneni kinnitusel oli rongi kiirus ilmselt umbes 60-70 km/h.
"Massid on ikkagi suured, veok täis kaupa ja rong ka. Kuskil 60-70 km/h - üle selle rongi kiirus ei olnud," sõnas ta.
Teeolud olid Tambre sõnul õnnetuskohas talvised, ent samas head.
Lisaks 50-aastasele vedurijuhile ja 49-aastasele veokijuhile sai kannatada Elroni klienditeenindaja. 57 rongis viibinud reisijast seitse viidi haiglasse. Nende vigastused olid kergemad.
Päästjad pidid veokijuhi masinast välja lõikama. Vedurijuht ja klienditeenindaja olid pärastlõunaks haiglast koju pääsenud, kinnitati Elronist.
Veokijuht on raskes seisus.
Õnnetuse tagajärgede likvideerimine ja liikluse taastamine võtab kokku ilmselt üle 24 tunni.
"Iseenesest rong on nii kaugele läinud rööbastest ja auto eest ära saamine on ka keeruline, aga saame hakkame. Aga üldiselt seda tüüpi ronge on ka raske rööbastele tõsta," selgitas Kappanen.
Ronge asendavad bussid
Kulna raudteeülesõidul toimunud õnnetuse tõttu sõidavad läänesuuna rongid marsruudil Tallinn-Keila-Tallinn. Marsruudil Keila-Riisipere-Keila sõidavad asendusbussid 031MND ja 814BTL.
Häiritud on ka maanteeliiklus Kulna - Vasalemma tee 1.094 kilomeetril, teatas maanteeinfokeskus.
Liiklejad suunatakse ümbersõidule: Keila- Haapsalu maantee - Ülesõidu tänav - Ringtee tänav - Linnamäe tee.
Läänesuunal sõidavad rongid liinil Tallinn-Keila-Paldiski. Asendusbussid teenindavad reisijaid Keila-Riisipere vahel.
Asendusbusside Keila bussipeatus on Keila raudteejaamas Uuel tänaval, Kulna peatus Kulna-Vasalemma teeristil rongipeatuse juures, Vasalemma peatus Vasalemma raudteejaama ees Jaama teel, Kibuna peatus Kibuna tee lõpust 300 meetrit asuva ristmiku juures, Laitse bussipeatus Laitse raudteejaamas Munalaskme-Laitse maanteel, Jaanika bussipeatus Ääsmäe-Haapsalu maanteel ja Riisipere peatus Riisipere raudteejaama ees Jaama teel.
Ülesõit jääb suletuks vähemalt ööpäevaks ning avatakse taas orienteeruvalt kolmapäeval kell 10.30.
Õnnetus tõi kaasa mitu uurimist
Õnnetust uurivad politsei- ja piirivalveamet ning Ohutusjuurdluskeskus ja tehnilise järelevalve amet.
Tehnilise järelevalve ameti (TJA) kinnitusel on Kulna raudteeülesõit varustatud nõuetekohase märgistusega ning ülesõidul on tagatud nähtavus.
TJA selgitab välja juhtumi asjaolud seoses raudteeliikluse korraldamise ja veeremi käitamise nõuetega ning kontrollib raudteeülesõidukoha vastavust kehtestatud nõuetele ning analüüsib veeremi pardaarvuti logifaile.
Kulna ülesõit kaardil Autor: Google Maps
Toimetaja: Mirjam Mäekivi, Merili Nael, Elo Ellermaa