55-aastane laev Tarmo asus pärast viit aastat taas jääd murdma
Varujäämurdja Tarmo asus kolmapäeval teele Sillamäe suunas, sest seni laevu abistanud Botnica peab mõneks ajaks sadamasse jääma. Viimati käis 55 aastat vana Tarmo jääd murdmas viis aastat tagasi
Botnica on nädalapäevad tööd teinud ning peab nüüd täiendama kütusevaru ja ka meeskond vajab vahetust, vahendasid ERR-i teleuudised ja "Aktuaalne kaamera".
Kogu Soome laht Tallinna-Helsingi liinist ida suunas on praktiliselt jääga kaetud ning kõik laevad vajavad rüsistunud piirkonnas jäälõhkuja abi.
"Tuul puhub pikalt, tugevasti ja üks kiht, järgmine tuleb peale, järgmine jälle peale ja just need mitmekordsed kohad ongi rasked, kus laevad kinni jäävad," selgitas jäämurdja Tarmo kapten Peedu Kass.
Viimati käis 55 aastat vana Tarmo jääd murdmas viis aastat tagasi.
Kass ütles, et 20. märts on piir ja kui siis jää sulama pole hakanud, võib jäämurdjal olla tööd aprilliski. Kapten tahaks, et Tarmo jätkaks veel jäämurdmist. Laeva uuendamine aga maksaks 40 miljonit eurot ja tänavu valmiv jäämurdmise kava määrab veteranlaeva saatuse. Ka meeskonna oma, kellest enamik on pensionärid ja pensionieelikud.
"Mulle meeldib väga Charles de Gaulle'i ütlus, et kõik asendamatud on kalmistul. Kui ühed lähevad ära, siis tulevad teised asemele ja teevad edasi. Ega siis elu seisma ei jää," sõnas Kass.
Tarmo meeskonnas on 28 inimest. Paar neist on töötanud 1993. aastast. Üle kümne aasta laeval olnuid on palju. Kapten on laeval töötanud 17 aastat.
Jäämurdetööd jätkuvad ka Pärnu lahel. Veeteede amet loodab lähipäevil töökorda saada ka EVA-316, varuosad on juba saabunud, praegu käib nende paigaldamine.
Veeteede ameti teatel olid viimati nii rasked jääolud üle viie aasta tagasi.
Toimetaja: Marek Kuul, Vahur Lauri, Merili Nael