Eesti põhikoolide parim minifirma on Põlvas ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Valgas selgus Eesti põhikoolide parim minifirma. Tiitli pälvis Põlva kooli õpilaste ettevõte Kristallselge, mis teeb seepe. Korraldajate hinnangul saavad Eesti tulevikuettevõtjad järjest paremini hakkama nii tootearenduse kui ka müügiga.

Eesti parim minifirma ehk 7.-9. klassi noorte ettevõte valiti teist aastat järjest Valgas, sest Lõuna-Eestis on ärivaistuga õpilasi palju. Samas selgusid ka Valgamaa noorte ettevõtluskonkursi Nupp nokib võitjad, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Minifirma loomine on ettevõtlusõpe, kuid samas leiavad noored päris nutikalt üles ka toote või teenuse, mida päris firmad ei paku või teevad seda oluliselt kallimalt.

"Sa pead maksma lihtsalt registreerimistasu viis eurot ja sul on terveks aastaks ettevõte olemas," Kadrina keskkooli minifirma Motivatsioonilaks esindaja Anita Algus.

Võitjaks tulnud Põlva kooli õpilased üllatasid käibega - nad on enda valmistatud seepe laatadel ja sotsiaalmeedia vahendusel müünud juba 1500 euro eest. Seebid on kui kristallitükid - kuju ongi toote eripära. Põlva kool pälvis võidu ka eelmisel aastal.

"Me sulatame seebimassi, selle me küll ostame, ja lisame sinna omalt poolt sisse vajalikud õlid, rasvad ja niisutavad ained. Siis me valame selle plastikvormi ja lõikame käsitsi noaga kõik tükid. Siis meil jäävad väikesed tükid üle ja need me taaskasutame uude seepi. Nii ei jää meil midagi üle," selgitas Põlva kooli minifirma Kristallselge esindaja Lisette Johanson.

Populaarse multifilmi Maša ja Karu nimitegelased esindasid Oru kooli minifirmat Peopesa. Selle asutajad korraldavad endast nooremaile põnevaid sünnipäevapidusid ja teisi üritusi.

"Me pole ainult Maša ja Karu, vaid vastavalt vajadusele, kuidas iga pere ise soovib. me võime olla Elsa ja Anna või kes iganes. Me võime ka muid üritusi korraldada, mitte ainult sünnipäevapidusid," rääkis Oru kooli minifirma Peopesa esindaja Luise Türnpu.

Tänasel finaalvõistlusel pakkusid õpilased välja idee, kuidas suitsuandur muuta ruumi ehteks. Palju oli toiduaineid, aga ka kreeme ja meeles peeti ka lemmikloomi.

Junior Achievement Eesti direktor Kersti Loor lausus, et ainult toode ei müü ja vaja on panna rõhku ka muule.

"Kui sul on toode, siis ainult see ei müü. Tuleb õppida seda pakkuma ja see on ka see, mida noored kõige enam selles protsessis omandavad," sõnas Loor.

Õpilasfirmade arv kasvab. Kui gümnaasiumi- ja põhikooli ettevõtted kokku liita, läheneb number 400 le. Jälle uus rekord.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: