Soome tarbijakaitseamet pani Finnairi musta nimekirja
Soome tarbijavaidluste amet pani rahvusliku lennufirma Finnairi musta nimekirja, kuna ettevõte ei maksnud kliendile tühistatud või edasi lükatud reisi eest kompensatsiooni.
Finnair on ainus riigifirma, mis tarbijavaidluste ameti musta nimekirja on pandud, sest ei suuda järgida ameti tarbijakaitsealaseid nõudmisi, vahendas Yle.
Kokku on nimekirja pandud 19 ettevõtet.
Tarbijavaidluste ameti juht Pauli Ståhlberg ütles, et Finnairi panemine musta nimekirja on märkimisväärne, kuna riigile kuuluvad ettevõtted peaksid olema tarbijate õiguste kaitsmisel teistele eeskujuks.
Põhjus, miks Finnair pandi musta nimekirja, puudutas üht reisijat, kes jäi maha Hongkongist Melbourne'i suunduvalt lennult, kuna Finnairi lend Hongkongi hilines tehnilise probleemi tõttu. Finnair keeldus reisijale maksmast 600-eurost kompensatsiooni, öeldes, et lend hilines ettenägematute asjaolude tõttu.
Tarbijavaidluste amet jäi Finnairiga eriarvamusele, öeldes, et tehnilised probleemid liigituvad ettenägematute asjaolude alla väga harva.
Eelmisel aastal esitati tarbijavaidluste ametile Finnairi kohta 700 kaebust, mida on kaks korda rohkem kui viis aastat tagasi.
Soome tarbijate ombudsman ütles eelmisel aastal, et selle asemel, et maksta reisijatele tavapärast kompensatsiooni 600 euro ulatuses, pakub Finnair neile tavaliselt kupongi või sularaha, mis on väärtuse poolest odavam. Ta lisas, et samuti annab Finnair tarbijatele eksitavat infot enda õiguspraktikate, kohustuste ja reisijate õiguste kohta.
Toimetaja: Merili Nael