Väljavahetatav Pääsküla raudteetrass on 30 aastat vana
Esmaspäevast remonti läinud raudteetrass Balti jaama – Pääsküla lõigul pärineb 1987. aastast. 2012. aasta ehitustööd keskendusid ooteplatvormidele, nüüdne teine etapp tegeleb rööbasteedega.
Remonti minevate lõikude viimased suuremad tööd jäid Eesti Raudtee andmetel aastatesse 1986 – 1987, mistõttu on mitmed rööbastee detailid jõudnud oma eluea lõppu.
Töödega alustatakse Pääsküla jaamast ja liigutakse järk-järgult Balti jaama poole.
Uus trass jääb vanale asukohale, välja vahetatakse kogu rööbastee pealisehitis – rööpad, liiprid, ballast. See loob taristuettevõtte kinnitusel uutele oranžidele reisirongidele, mille veerem ennaktempos kulunud on, ka senisest paremad sõidutingimused.
Tehnoloogiliselt kõige suurema edasiminekuna nimetab Eesti Raudtee kokkukeevitatud rööpaid, mis vähendavad tiheasustusega Nõmmel mürataset. Samuti suurendab raudtee kapitaalremont reisirongide sõidumugavust ja raudtee ohutust.
2012. aastal keskenduti ooteplatvormidele
Eesti Raudtee täiendas, et 2012. aastal toimus ehitustööde esimene etapp, mis keskendus ooteplatvormide ümberehitamisele. Rööbasteid kohendati siis umbes sada meetrit ooteplatvormidest ühele ja teisele poole.
"2012. aastal rajati uued euronõuetele vastavad peatuskohad ning ühtlasi nende peatuskohtade kõrval ja lähenemispiirkondades rekonstrueeriti ka rööbastee," selgitas taristuettevõte.
2012. aastal rekonstrueeriti rööbasteid Lilleküla, Tondi, Järve, Rahumäe, Nõmme, Hiiu, Kivimäe, Pääsküla ja Laagri peatuskohtade piirkonnas.
"Remontimata jäid aga lõigud peatuskohtade vahelisel alal. Just nendel rekonstrueerimata lõikudel, mille viimane remont jäi aastatesse 1986-87, täna töö käib. Nagu ka hanke nimetus ütleb, on tegemist antud liini tööde teise etapiga," selgitati ERR-ile Eesti Raudteest.
Nüüdne ehitusprojekt ooteplatvormidega enam ei tegele, mis tähendab, et ka ilmastikuolude eest vähest või olematut varju pakkuvad ootepaviljonid, mis saju korral ootajatele meelehärmi valmistavad, jäävad senisel kujul.
Projekti kogumaksumus, mis hõlmab töid ka Pääsküla – Paldiski ja Keila – Riisipere liinidel ning Balti jaama sõlmes, on 23,7 miljonit eurot, millest 85 protsenti rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist.
Raudteed ehitab OÜ GoTrack. Rööbasteede ehitus jõuab Tallinna piirkonnas lõpule tänavu sügiseks, kogu projekt valmib 2019. aasta lõpuks.
Toimetaja: Merilin Pärli