Pikalt kestnud soojaperiood häiris paljude saarlaste telepilti ({{commentsTotal}})

Enne jaanipäeva pikalt kestnud soojaperiood tekitas saarlastele probleeme, sest kõrgrõhkkond häiris oluliselt nende telepilti, kes vaatavad telerit üle õhu ehk antenniga. Nüüd küsivad saarlased, kes korvab neile kahju.

Tegemist on atmosfääri iseärasusest tuleneva nähtusega, mida nimetatakse ülileviks. Seekord vältas see aga eriti pikalt, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Kui on kõrgrõhkkond ja kõrged rünkpilved, siis sealt hakkavad peegelduma raadiolained. Ja see tähendab seda, et nad peegelduvad oluliselt kaugemale kui tavatingimustes," selgitas Levira tegevjuht Tiit Tammiste.

Et aga inimesed, kes telerit antenniga vaatavad, on ostnud omale kanalite vaatamiseks paketi, on aga nördinud, miks nad peavad maksma teenuse eest, mis on neist mitte sõltuvatel põhjustel ebakvaliteetne.

Teenust pakkuv ja selle eest raha küsiv Elisa ei plaani perioodi eest hinnaerisust teha.

"Selle teenuse eripära on selline, et tahame või ei taha, aga loodus ja raadiolained on omavahel seotud. Siin võib paralleele tõmmata teiste teenustega, näiteks mõni kontsert, kui sadama hakkab, saavad inimesed palju kehvema kogemuse. See ei tähenda, et piletiraha tuleb tagasi saada. Kahjuks nii see on ja see tuleb lihtsalt üle elada," ütles Elisa TV-teenuste valdkonna juht Silver Soomre.

Tarbijakaitse soovitab aga võimalike kokkulepete saamiseks esmalt pöörduda ikkagi teenusepakkuja poole ja kui sealt abi ei saa, ollakse nõus kaebused ka ise läbi vaatama.

"Kui tarbija näeb telepilti katkendlikult ja tal on kohustus maksta 100 protsenti raha, siis esimene samm on pöörduda Elisa poole ja esitada oma nõue. Ja nõude osas peab tarbija mõtlema, et mida ta tahab. Kas teenuse hinna vähendamist, lepingu lõpetamist või tahab ta seda, et tal osutatakse täies mahus seda teenust. See on tarbija enda otsustada, mida ta soovib. Ettevõttel on kohustus tarbija pöördumine üle vaadata, 15 päeva jooksul vastata. Ja kui nüüd siis tarbija ei ole nõus sellise vastusega, siis on võimalik pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole," rääkis tarbijakaitseameti turujärelvalveosakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik.

Saabuv vihmaperiood lahendas seekord nii põllumeeste kui televaatajate mured Saaremaal - kuni järgmise ülilevini.

Toimetaja: Laur Viirand



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: