Prisma jätab hinnakampaaniad minevikku, konkurendid kehitavad õlgu
Hiljuti laienemisplaanidest teatanud Prisma plaanib aegamööda loobuda allahindluskampaaniatest ning selle asemel püsivalt häid hindu pakkuda, teised poeketid ei pea eeskuju järgimist otstarbekaks.
Prisma Peremarket AS alustas hinnakampaaniatest loobumist mõnd aega tagasi, kuid ettevõtte kommunikatsioonijuhi Piret Lankotsi sõnul võtab see aega.
"Üleöö ei saa see toimuda, sest peame tõstma oma klientide teadlikkust Prisma pakutavate püsivalt head hindade põhimõtte osas. Jaekaubanduses on selle põhimõtte nimetuseks every day low prices-printsiip (iga päev odavad hinnad - toim).
Lankots märkis, et otsusel on mitu põhjust, aga peamine on pakkuda peredele, kes on poeketi kaupluste peamised külastajad, stabiilselt häid hindu. Poekett tahaks luua kliendis teadmise, et nende juurde on põhjust tulla regulaarselt, mitte ainult siis, kui murdosa tooteid on kampaaniapakkumistes.
Lisaks tõi kommunikatsioonijuht välja, et kampaaniate tegemisega kaasneb märkimisväärne kulu nii kaupluste sees kui väljapoole suunatud turunduses -vahetada tuleb hinnad, luua eraldi väljapanekud, toota materjale ja teha veel paljusid toiminguid, millele kulub tööaega teiste oluliste tegevuste arvelt. Nüüd kavatseb Prisma selle pealt kokku hoitud raha kasutada paremate hindade pakkumiseks.
"Väliselt tähendab kampaania korraldamine ka märkimisväärset turunduskulu, sest plakatid, tele- ja raadioreklaamid, otsepostitused ja teised tegevused neelavad suuri summasid, mille peab lõpuks kinni maksma klient. Klient maksab teisi tooteid ostes kinni ka üksikute kaupade suured soodustused," selgitas Lankots. "Turuanalüüs näitab, et paljudel puhkudel on konkureeriva keti soodushind meie tavahinnaga võrdne või ainult pisut madalam, nende tavahind meie tavahinnast aga märgatavalt kõrgem."
Maxima kommertsdirektor Kristina Mustonen ütles Prisma kavatsusi kommenteerides, et nemad hinnakampaaniaid kaotada ei plaani, sest peavad oma jaeketi tugevuseks hinnaliidri kontseptsiooni.
"Parimate hindadega klientide poolt enim ostetud tooted on kõikides Maxima kauplustes kajastatud siltidega "Alati odavalt". Alati odavalt on väga suupärane sõnastus ja see aitab meil veelgi tugevamalt kinnistada Maxima kliendile teadmist, et meie jaeketist saab ta tõepoolest turu soodsaima hinnaga ostukorvi," sõnas ta.
Mustoneni sõnul on see, mida Prisma asub tegema, Maxima põhitegevus - võimaldada kliendile toidu- ja tööstuskaupu püsivalt turu parima hinnaga.
"Seega tõepoolest, meie ei näe kampaaniatest loobumise otstarbekust, sest klient otsib turul parimat hinda," nentis Maxima esindaja, kelle sõnul ei mõjuta Prisma otsus nende kliendi seisukohast mitte midagi.
Selveri juhatuse liige Kristi Lomp märkis, et Tallinna Kaubamaja Grupi tütarettevõttena on neil kasutusel Partnerkaart, millega on liitunud üle 600 000 kliendi, ning selle kaardi pakkumised on väga populaarsed.
"Täna ei ole meil kavatsust loobuda pakkumast oma püsiklientidele häid hindu Selverites, aga ka soodustusi meie partnerite teenustele, toodetele ja üritustele väljapool Selverit," lausus Lomp.
Ka Rimi ei leidnud konkurendi plaanist midagi eeskuju väärivat. Rimi avalike suhete spetsialist Katrin Bats sõnas, et nende hinnatase on hea ja konkurentsivõimeline ning kampaaniad on klientide seas väga populaarsed.
"Seetõttu pole meil täna plaanis neist loobuda," kinnitas Bats.
Coopist öeldi ERR-ile, et nemadki jätkavad allahindluskampaaniate korraldamist ning nende hinnangul ei mõjuta Prisma samm poekettide omavahelist konkurentsi mitte kuidagi.
"Tarbijatel ei ole kampaaniate kadumisest midagi võita," tõdes Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido.
Toimetaja: Karin Koppel