Linnamäe Pet City on mõne aastaga tõusnud teiseks lemmikloomapoodide ketiks ({{commentsTotal}})

Koertega jalutaja Haapsalus.
Koertega jalutaja Haapsalus. Autor/allikas: Priit Luts/ERR

Ärimees Margus Linnamäele kuuluv Pet City on mõne aastaga kasvanud Eesti turul käibelt teiseks lemmikloomatarvete jaemüügiketiks, jäädes mahult alla vaid Leedu päritolu Kika ketile, mis on Eesti lemmikloomatarvete jaekaubanduse liider.

Pet City on kasvanud jõuliselt. 2015. aasta 150 000-eurosest käibest ja 12 töötajast jõudis ettevõte 2017. aastal 2,3 miljoni euro suuruse käibe ja keskmiselt 61 töötajani. Septembri lõpus töötas ettevõttes juba 71 inimest. "Me kasvame turust kiiremini, aga turg kasvab ka," ütles ettevõtte juhatuse liige Hendrik Tibar.

Kiire kasv on tulnud kasumi arvelt. Kui teised Eesti lemmikloomaatarvete poed on pigem kasumlikud, siis Pet City eristub neist selgelt. 2015. aastal oli ettevõte kahjumis ligi 670 000 euroga, aasta hiljem 1,1 miljoni euroga ja möödunud aastal 1,4 miljoni euroga. Kahjum on Tibari sõnul otseselt seotud kasvuga. "Praegusel hetkel me oleme endiselt sellises kasvufaasis, kus me investeerime. Kui sa uue poe teed, siis kulud tekivad juba paar kuud enne ja müüki veel ei ole. See on väga loogiline praeguses staadiumis," märkis Tibar.

Millal ettevõte võiks kasumisse jõuda, sõltub Tibari sõnul, kui palju veel panustatakse kasvule. "Sõltub, kui palju me poode avame. Tähtis on see, et olemas olevad poed hakkaksid kasumit teenima ja teenivad ka," rääkis Tibar. "Kaks aastat tagasi oli meil neli poodi, nüüd meil on 27 kohta üle Baltikumi. Eks meie ambitsioon on veel teist samapalju juurde teha."

Pet City juht rääkis, et ettevõtte ambitsioon oleks turuliidrist Kika, mis teenis möödunud aastal 10 miljoni euro suuruse käibe juures 1,4 miljonit eurot kasumit, mööda minna. Tibar näeb selleks võimalust suuremas mahus teenustele keskendumises ja sünergiat sama kontserni loomakliinikute ketiga. "Me ise näeme küll, et see aitab mõlemat äri kaasa," rääkis Tibar. "Hetkel ta eristabki. Meil on nagu rohkem teenustele orienteeritud bränd ka."

Tibari hinnangul on Eesti inimestel veel kõvasti ruumi oma lemmikloomadele tehtavate kulutuste kasvuks. "Kui me vaatame Lääne poole, seal sissetulekust protsentuaalselt kulutatakse kordades rohkem lemmikloomadele. Ka siin hakatakse seda tegema."

Sama näeb ka 43 müügikohaga turuliider Kika. "Pooled eestlastest omavad lemmiklooma. Sellest võib järeldada, et lemmikloomakaupade- ja toitude turg on suur ning trendid näitavad, et pigem kasvamas. Kasvu näitab ka fakt, et järjest enam avatakse kaubanduskeskustes lemmikloomapoode ja neile kõigile jätkub kliente. Plaanime ise veel selle aasta sees avada kolm uut poodi Tallinnas, Tartus ja Sillamäel," ütles Kika Eesti poodide juhataja Ksenia German.

"Kuna konkurents Eesti turul on suur, peaksid uued turule tulijad omama tugevat nišši ning investeerima palju turundusse. Turul juba pesitsevad brändid peavad suutma innovaatiliselt mõelda ning olema valmis end muutma, et püsida konkurentsis. Seetõttu avamegi uusi poode, suurendame oma tootevalikut ja plaanime lähiaastatel kõvasti laieneda," märkis German.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: