Tallinna Vesi hoiatab: veeavariid toovad määrust muutmata kaasa hiigelummikud ({{commentsTotal}})

Veeavarii takistamas 2018. aasta septembris Paldiski maanteel liiklust.
Veeavarii takistamas 2018. aasta septembris Paldiski maanteel liiklust. Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Tallinna Vesi teatas majandusministeeriumile, et peab ebamõistlikuks jaanuarist kehtima hakanud nõudeid ajutisele liikluskorraldusele, kui esineb vajadus likvideerida veeavarii.

Ettevõte on jõudnud järeldusele, et põrkepiirete paigaldamise nõude täitmine avariitööde puhul sellises linnas nagu Tallinn, ei ole praktiliselt võimalik. Veelgi kaugemale minnes rõhutas Tallinna Vesi, et selline nõue on ebamõistlik.

Uuest aastast kehtiv määrus ütleb, et kohtades, kus suurema kui 1 meetri sügavusega kaevik või remonditav rajatis asub sõiduteel või sõiduraja äärest kuni 4 meetri kaugusel, paigaldatakse liiklusruumi ja ohutusruumi vahele liiklusoludele vastava ohjeldustaseme ja töölaiusega põrkepiire.

Tallinna linnas on väga suur liikluskoormus ning põhimõtteliselt iga kord, kui Tallinna Vesi teostab avariitöid, tuleks paigaldada ka põrkepiire.

Ettevõte tõi kirjas esile, et tihtipeale pole kaevama hakates teada, kui sügav kaevik tuleb kaevata, et avariiseisundis torule ligi pääseda.

Seega, täites määruse nõudeid, kui kaeviku kaevamisega on jõutud 2,5 meetri sügavusse, tuleks tööd seisata ja paigaldada põrkepiire. Sellega aga viibib avariitööde lõpetamine, kuivõrd põrkepiirded on rasked ja need tuleb paigaldada kraana abil.

Ettevõte selgitas ministeeriumile, et avariitööd ei ole planeeritud, seega võib teatud olukordades muutuda jooksvalt ka avariikoht ja töömaa suurus. Põrkepiire nõue aeglustab avarii likvideerimist ja elutähtsa teenuse taastamist klientidele.

Tallinna Vesi tõi ka illustreeriva näite. Enne määruse jõustumist tuli näiteks Liivalaia tänaval avarii likvideerimiseks sulgeda 1 – 1,5 sõidurida. Tipptunde vältides tehti töö 12-16 tunni jooksul.

Alates alanud aastast tuleks sama töö puhul sulgeda orienteeruvalt kolm sõidurida, paigaldada kraanaautoga põrkepiirded ja need tööde lõpetamisel ka ära vedada. Ettevõtte optimistlikul hinnangul võtaks protsess lisaks sõiduradade enamale sulgemisele ka neli tundi täiendavalt enam tööaega.

"Kui varem isegi ühe rea sulgemine Tallinnas tõi kaasa liiklusummiku, siis seda, mis toimub alates käesoleva aasta jaanuarist, ei ole võimalik hetkel ette kujutada," kirjutas juhatuse liige Aleksandr Timofejev minister Kadri Simsonile.

"Lähtuvalt eeltoodust palume, et Tallinna linna teedel nii toimuvate avariitööde osas kui ka lühikeste planeeritud tööde osas kestvusega kuni üks nädal, oleks määruses sätestatud erisus, mille kohaselt põrkepiirdeid ei oleks vaja paigaldada," lisas ta.

Toimetaja: Priit Luts



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: