Espoos sulatab lund masin, mis neelab tunnis 400 liitrit diislikütust ({{commentsTotal}})

Espoo lumesulatusmasin
Espoo lumesulatusmasin "Devil Don". Autor/allikas: Kristiina Lehto/Yle

Soome ringhääling Yle on teinud ülevaatliku loo, kuidas Helsingi piirkonnas tänavatelt lund puhastatakse ja mis sellest lumest hiljem saab. Muuhulgas saab teada, et Espoos on sel aastal esimest korda kasutusel Kanadas toodetud lumesulatusmasin hüüdnimega Devil Don, mis kasutab tunnis 400 liitrit diislikütust ja sulatab selle ajaga 150 kuupmeetrit lund.

Helsingi tänavatelt koristatakse praegu ühe päevaga umbes 4000-4500 veoautokoormat lund. Umbes 1000 veoautokoormat lund visatakse Hernesaari rannas vette, ülejäänud lumi viiakse erinevatesse ladustamiskohtadesse. Teemast kirjutab lisaks Ylele ka ajaleht Helsingin Sanomat.

Lume merre viskamise operatsioon on üsna ulatuslik logistiline ettevõtmine, näiteks peab Hernesaari rannavetes pidevalt liikuma kaks laeva, et meri ära ei jäätuks. Rannas aga on lumega tegelemiseks pidevalt töös kaks ekskavaatorit. Hernesaari suunal aga on juba kolm nädalat olnud teedel ööpäevaringselt liikumas veoautode rivi.

Keskkonnakaitsjad on olnud lume merre viskamise asjus kriitilised, sest koos tänavatelt korjatud lumega jõuab sellise viisil merre ka hulgaliselt prügi. Samuti tekib rannas, kus lund merre valatakse, aastaga meetritepaksune kiht liiva, mida tuleb põhjast siis hiljem jälle koppadega välja tõsta.

Helsingi linn on aga kriitika tagasi lükanud ja märkinud, et sellise lumekoristuse efektiivsus ja lihtsus kaalub muud argumendid üles ning kui seda ei tehtaks, järgneks Soome pealinnas sisuliselt liikluskaos.

Tähelepanuväärseim lumesulatusviis on aga võetud kasutusele Espoos. Nimelt ostis linn 2016. aastal 385 000 euro eest Kanada firma Trecan toodetud lumesulatusmasina, mis on oma võimsuse tõttu saanud hüüdnimeks Devil Don.

Tunni aja jooksul kulutab masin umbes 400 liitrit diislikütust ning selle ajaga sulatatakse umbes 150 kuupmeetrit lund.

Espoo liikluskorralduse juht Teemu Uusikauppila selgitas, et lumesulatusmasina kasutamine on linna lumeprobleemi lahendamiseks arvutuste kohaselt kõige mõistlikum lahendus. "Masin sulatab bensiini või diislikütusega abil veeks, mis suunatakse siis sadeveekanalisatsiooni," selgitas ta ja lisas, et veoautodega lume minema vedamine kulutaks lisaks kütusele ka piirkonna infrastruktuuri. Samuti tekitaks pidevad veoautode kolonnid tänavatel liiklusohtlikke olukordi.

Toimetaja: Laur Viirand



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: