Sindi alajaamast liigub Tsirguliina poole 200-tonnine trafo
Eleringi Sindi alajaamast asus Tsirguliina alajaama poole teele tavatult suur veos - kohale tuleb toimetada rohkem kui 200 tonni kaaluv trafo. Ettevalmistus trafo transpordiks algas juba sügisel ja see peaks Tsirguliina pärale jõudma neljapäeva hommikul.
Teisipäeva pärastlõunaks olid asjad nii kaugel, et trafot hakati Soomest tellitud treilerile lükkama. See toimus nii aeglaselt, et liikumist polnud märgatagi. Sellega oli kuid kestnud ettevalmistusperiood läbi ja kõige otsustavam etapp alanud, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Veo planeerimist alustati juba pool aastat tagasi.
"Sinna sisse jäi esmalt marsruudi planeerimine, sildade arvutused, et kust teed pidi on üldse võimalik seda trafot Tsirguliinasse saada. Sildade kandevõime oli põhiline takistus, mis seadis piirid, samuti veose kõrgus - ta on 6,3 meetrit kõrge. Näiteks Pärnu Papiniidu viadukti alt läbi ei saa sellega, seetõttu läheme läbi Vändra, Võrtsjärve ülevalt, lõpuks jõuame Rõngusse ja siis otsaga Tsirguliinasse," kirjeldas Merko Infra projektijuht Ivar Kukk.
"Sildade kandevõime tingis ka selle, miks trafot vedava treileri pikkus kujunes 35 meetri pikkuseks - et jaotada raskus telgede peale ära," lisas ta.
Et nii pikk veos välja pööraks, tuli laiemaks ehitada ristmik Sindi alajaamast väljasõidul ja Tsirguliina alajaama sissesõidul.
"Ülejäänud tee peal lahendatakse kõik liiklusmärkide demonteerimised jooksvalt, samuti õhuliinide väljalülitamised ja demonteerimised. See toimub veo käigus. Vedu kestab kaks ööd. Loodame, et ilm soosib ja jõuame tervelt sellega neljapäeva hommikuks Tsirguliinasse kohale," rääkis Kukk.
Et sellise veosega toimetamine pole lihtne, näitas kas või seegi, et Sindi alajaama territooriumilt väljasõit võttis tund aega.
Trafo viiakse Tsirguliinasse, sest Sindi alajaamas käivad uue Läti ühendusega seotud ja 2,3 miljonit maksvad laiendustööd. Samuti kestab Tsirguliina alajaama rekonstrueerimine.
"Tuleb siia tarnida uus trafo ja vana trafo tuleb viia Tsirguliina, sest ei ole mõtet vana trafot ära utiliseerida, sest see on töökorras trafo. Sindi alajaam peab valmis saama 2020 koos uue trafoga," ütles Eleringi projektijuht Hillar Tiidu.
Toimetaja: Merili Nael