Helsingi sadama liiklusprobleemide lahendamine on ummikus
Helsingi linnavalitsuse soov viia liikluskoormuse vähendamiseks laevaühendus Tallinnaga kesklinnast eemale Vuosaari sadamasse on ummikus, kuna sadama juhtkond ei pea seda reaalseks.
Helsingi linnale kuuluv sadamaettevõte viitas oma seisukohas enda tellitud Helsingi sadamate tuleviku kohta tehtud uuringule, mille tulemused kolmapäeval avaldati. Uuringus ei leitud Helsingis asuvate reisisadamate ja elamupiirkondade ühendamiseks uut ega lihtsat lahendust, kirjutas Helsingin Sanomat.
Helsingi sadama tegevjuhi Ville Haapasaari tõlgenduse kohaselt selgub uuringust, et kõige mõistlikum oleks säilitada sadamaoperatsioonid Helsingi kesklinnas vastavalt praegu kehtivale mudelile. Tallinna reisijateveo koondamine Vuosaari sadamasse, mis asub praegusest sadamaterminalist kümmekond kilomeetrit ida pool, Helsingi äärelinnas, on ebareaalne idee, ütles Haapasaari kolmapäeval toimunud pressikonverentsil. "Selle uuringu põhjal ei tundu Vuosaari stsenaarium realistlik ja selle rakendamisel on kõige rohkem ebakindlust," kinnitas ta.
Uuringuga loodeti leida lahendus, mis leevendaks praegu Jätkäsaari sadama kaudu toimuva Helsinigi-Tallinna laevaliini põhjustatud liiklusummikuid, mille on toonud kaasa laevale ja laevalt maha liikuvad kauba- ja sõiduautod.
Paremuselt teine võimalus oleks Helsingi sadama juhtkonna hinnangul koondada liiklus senisest tugevamalt Jätkäsaarele, aga see valik eeldaks selle liiklusprobleemide lahendamiseks kallist tunnelilahendust, mis maksaks 180 miljonit eurot.
Vuosaari sadama laiendamine läheks aga uurigu kohaselt maksma 700 miljonit eurot ja see võtaks palju aega.
Kolmapäevasel pressikonverentsil osalenud Helsingi abilinnapea Jan Vapaavuori tunnistas probleemi keerukust, rõhutas sadama olulisust nii linnale kui Soomele tervikuna ja ütles, et sadamateemat hakatakse linnavolikogus arutama sügisel.
Helsingi Jätkäsaarele on ehitatud tiheda asustusega linnaosa, kus 2030. aastaks on kokku üle 20 000 elaniku ja umbes 6000 töökohta. Piirkond on ülejäänud linnaga ühendatud ainult kolme tänavaga, mis laevade saabumise ja lahkumise ajal ummistuvad transiitliiklusest
Jätkäsaarel asuv Läänesadam on Helsingi ja kogu Soome tihedaima reisijate liiklusega sadam.
Ummikute leevendamiseks on pakutud mitmesuguseid lahendusi, mis pole aga linna otsustusprotsesse läbinud.
Viimased kolm aastat on Helsingi olnud kõige tihedam rahvusvaheline reisisadam Euroopas. Eelmisel aastal läbis sadama 12,2 miljonit reisijat. Enamik liinilaevareisijaid liikus Helsingi ja Tallinna vahel ning suurem osa neist läbis Läänesadama.
Laevareisijate poolt Helsingisse toodud majanduslik kasu on hinnanguliselt umbes 700 miljonit eurot aastas.
Toimetaja: Mait Ots