Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Hiidlased plaanivad lähiaastatel valmis saada halulaeva

Et halulaeva ehitamine lõplikult unustusehõlma ei vajuks, plaanivad hiidlased lähiaastatel purjede alla saada kahemastilise kuunari.
Täna antigi laevaehituse avalöök, kui Kärdla kesklinnas langetati 120-aastane lehis kuunari emapuuks ning esimest korda toodi avalikkuse ette laeva joonised, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Halulaev on just selline, nagu 19. sajandi lõpus krahv Ungern-Sternbergi poolt tehtud fotolt nähtub. Praegu ehitatava halulaeva joonised valmistas Enn Metsar, kelle joonestuslaualt on tulnud muuhulgas Ruhnu jahta "Runbjörn" ehk "Ruhnu Karu".
"Ruhnu Karu" ehitamisel lõi kaasa ka mees, kelle hiidlased kutsusid appi oma laeva ehitusmaterjali valimiseks.
"Hiidlased on ikka väga kavalad, võtavad keset linna puu maha ja ütlevad, et see on emapuu.
Ise käisime siin vastlapäeval mööda Kõpu metsi ja ausalt öeldes, ega paremat puud Hiiumaal pole," ütles laevameister Jorma Friberg.
Emapuu langetati põhja suunas ning seda tehti kahemehe saega, mida Hiiumaal "soopoole-moopoole" kutsutakse. Töö tehti varavalges, mil kõik naised veel magasid, et naisterahva pilk laevaehitamist untsu ei keeraks.
"Vaat, see on vana Hiiumaa komme, igal pool on täpselt selge, et ainult mehed võivad emapuu langetamise ja välja vedamise juures olla. Laeval peab õnne olema," ütles halulaeva ehitamise eestvedaja Ain Tähiste.
Jorma Fribergiga on aga hiidlastel suuremad plaanid. Nad tahavad teda laevameistriks.
Emapuu veeti varju alla, kus teda tasapisi koorima ja kuivatama hakatakse. Aasta pärast peaks palk laevaehituseks küps olema.
Halulaev on just selline, nagu 19. sajandi lõpus krahv Ungern-Sternbergi poolt tehtud fotolt nähtub. Praegu ehitatava halulaeva joonised valmistas Enn Metsar, kelle joonestuslaualt on tulnud muuhulgas Ruhnu jahta "Runbjörn" ehk "Ruhnu Karu".
"Ruhnu Karu" ehitamisel lõi kaasa ka mees, kelle hiidlased kutsusid appi oma laeva ehitusmaterjali valimiseks.
"Hiidlased on ikka väga kavalad, võtavad keset linna puu maha ja ütlevad, et see on emapuu.
Ise käisime siin vastlapäeval mööda Kõpu metsi ja ausalt öeldes, ega paremat puud Hiiumaal pole," ütles laevameister Jorma Friberg.
Emapuu langetati põhja suunas ning seda tehti kahemehe saega, mida Hiiumaal "soopoole-moopoole" kutsutakse. Töö tehti varavalges, mil kõik naised veel magasid, et naisterahva pilk laevaehitamist untsu ei keeraks.
"Vaat, see on vana Hiiumaa komme, igal pool on täpselt selge, et ainult mehed võivad emapuu langetamise ja välja vedamise juures olla. Laeval peab õnne olema," ütles halulaeva ehitamise eestvedaja Ain Tähiste.
Jorma Fribergiga on aga hiidlastel suuremad plaanid. Nad tahavad teda laevameistriks.
Emapuu veeti varju alla, kus teda tasapisi koorima ja kuivatama hakatakse. Aasta pärast peaks palk laevaehituseks küps olema.
Toimetaja: Inga-Gretel Linkgreim