Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Hiidlased hakkavad ehitama halulaeva

Hiiumaa mehed ehitavad kahemastilise ligi 17 meetrit pika purjelaeva, samasuguse, nagu need, millega hiidlased XX sajandi alguses linnarahvale küttepuid vedasid.
Halulaeva projektijuht Ain Tähiste rääkis ETV saates "Terevisioon", et laev tahetakse valmis teha kolme-nelja aastaga. Selleks kulub 20 000 kuni 30 000 töötundi, ja suuremas osas on see kõik käsitsitöö. Tema sõnul haakuvad halulaeva ehitamisel kultuur, identiteet ja hiidlase jonn.
"Eestis on nii mõnigi laevameister olemas. Eestis on neid ajaloolisi laevu juba tehtud. Haapsalus on tehtud kaks tükki, Võrtsjärve mehed on teinud kaks tükki. Lodi Jõmmu on maailmas väga kuulus: ainuke laev, mis on sama lai kui pikk - nagu pesukauss," rääkis Tähiste.
Laeva juures on kõige tähtsam asi emapuu. Hiidlaste kombe järgi ei tohtinud selle langetusel naisi viibida. 2010. aasta veebruaris võetigi Kärdla Rannapargist maha 120-aastane lehis, mis sobis emapuuks oma loodusliku kõveruse tõttu..
Parki istutati asemele viis tamme ja viis lehist. "Nii et tuleviku laevaehitajatel on jälle 100 aasta pärast midagi võtta," ütles Tähiste.
"Eestis on nii mõnigi laevameister olemas. Eestis on neid ajaloolisi laevu juba tehtud. Haapsalus on tehtud kaks tükki, Võrtsjärve mehed on teinud kaks tükki. Lodi Jõmmu on maailmas väga kuulus: ainuke laev, mis on sama lai kui pikk - nagu pesukauss," rääkis Tähiste.
Laeva juures on kõige tähtsam asi emapuu. Hiidlaste kombe järgi ei tohtinud selle langetusel naisi viibida. 2010. aasta veebruaris võetigi Kärdla Rannapargist maha 120-aastane lehis, mis sobis emapuuks oma loodusliku kõveruse tõttu..
Parki istutati asemele viis tamme ja viis lehist. "Nii et tuleviku laevaehitajatel on jälle 100 aasta pärast midagi võtta," ütles Tähiste.
Toimetaja: Heikki Aasaru