Google’i juht: Eesti peab tooma oma ettevõtted digitaalsesse maailma
![](https://i.err.ee/smartcrop?type=optimize&width=1472&aspectratio=16%3A10&url=https%3A%2F%2Fs.err.ee%2Fphoto%2Fcrop%2F2015%2F02%2F27%2F198939h4138.jpg)
Tallinnas käinud Google’i Põhjamaade ja Eesti avaliku poliitika juhi David Mothanderi sõnul ei kahtle keegi Eesti e-riigi edus, ent probleem on selles, et siinsed ettevõtted ei investeeri ega kasuta oma äris digitaalseid vahendeid.
Mothander märkis usutluses Eesti Päevalehele, et konsultatsiooniettevõtte McKinsey arvutuste järgi moodustab internetimajandus Eestis 4,2 protsenti SKT-st, kuid Rootsis on internetimajandust 9 protsenti SKT-st ja see suureneb 1–2 protsenti aastas.
"Kui [ettevõttel] on võimalik ligi pääseda 1,3 miljoni asemel 500 miljonile potentsiaalsele kasutajale, siis on ilmselge, et Eesti vajab digitaalset ühisturgu," märkis Mothander.
Tema sõnul saab Google endale lubada 28 juristide meeskonda, kes närivad end läbi autoriõiguse, andme- ja tarbijakaitse reeglitest, kuid tavaline ettevõtja ei saa.
"Digitaalse ühisturu eesmärk ongi see, et üks seadustik sätestaks innovatsiooni, autoriõiguseid, tarbijakaitset jne. Kui me väikeettevõtetega rääkides küsisime, miks nad oma äri digitaalseks ei muuda, kuulsime neilt korduvaid vastuseid: „Me ei tea, kuidas seda teha, miks seda teha ja meil pole aega”," ütles Mothander.
Mothanderi sõnul on põhimõtteliselt vaja teha kahte asja ehk esiteks suurendada teadlikkust ehk tekitada tunne, et asjaga on kiire ning teine asi, millega töötada, on haridus, ja just siin saab Google aidata Eesti väikese ja keskmise suurusega firmadel digivaldkonna võimalusi rohkem kasutama õppida.
Toimetaja: Marek Kuul