Tartus käivitub projekt, mis liidab lähiaastail linna kergliiklusteed ühtseks tervikuks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi/ERR

Lähiaastail valmivad Tartus nii raudteealune tunnel kui kergliiklusviadukt üle Riia tänava. Sama projekti käigus saab uue näo ka vaksaliesine plats. Kergliiklusteede võrgustiku arendamisega tahetakse edendada jalgsi ja jalgrattaga liikumist linnas ning liita juba rajatud kergliiklusteede võrgustik ühtseks ja loogiliseks tervikuks.

Tartu vaksaliesise platsi liikluskorraldus on mureks olnud juba kaua. Ehkki sõidu- ja ülekäigurajad on asfaldile üles märgitud jääb ometi mulje, et liiklusvahendid ja jalakäijad liiguvad platsil ohtlikult läbi segi, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Tuleval aastal loodab linn aga alustada platsi ümberehitamist. Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on raudteejaam linna seisukohalt tähtis ning muutub üha olulisemaks. "Inimestel on raudteejaama üha rohkem asja. Tallinn ja Tartu vaheline rongiliiklus pärast Tapa lõigu rekonstrueerimistöid muutub kindlasti kiiremaks ja ronge tuleb ka juurde, mistõttu reisivad inimesed rongiga aina rohkem," selgitas Klaas.

Seetõttu küsis linn keskkonnainvesteeringute keskuselt toetust, millega loodeti lisaks vaksali esisele valmis ehitada ka raudteega paralleelselt jooksvad kergliiklusteed. Ühes vaksali kõrval olevat autoparklate korrastamisega plaanitakse rajada ka jalgrattaparkla. Valgustatud ja videovalvega rattaparklasse mahub kuni 80 jalgratast.

Urmas Klaas peab veel olulisemaks investeeringuid, mis esialgsest projektist välja jäid ning milleks täiendav raha leiti tänu läbirääkimistele majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga. Jutt käib kergliiklusteest kohas, kus raudtee ristub Riia tänavaga ja millega paralleelselt hakkab mõne aasta pärast läbi raudteetammi minema tunnel.

"Kesklinna ja Maarjamõisa - nende kahe suure linnapiirkonna vaheline liikumine on üsna suureks probleemiks," tõdes linnapea. Kui Kesklinna ja Maarjamõisat hakkab ühendama tunnel, siis ristuvale marsuudile Veeriku ja Tammelinna vahele rajatakse üle Riia tänava viadukt.

Klaasi hinnangul aitab ühendusteede rajamine luua linna kergliiklusteedest terviku. "Me püüame Tartu linnas üha rohkem motiveerida inimesi liikuma jalgsi või rattaga. Sel aastal oleme rajanud 15 kilomeetrit kergliiklusteid ja need teed on vaja omavahel liita loogiliseks tervikuks," leidis Klaas.

Lisaks sellele parandab uute ühenduste loomine raudteejaama pääsetavust nii Kesklinnast, Veerikult kui ka Tammelinnast. Veeriku viadukti ehitamiseni plaanitakse jõuda ülejärgmisel aastal, kuid vaksalihoone ümbruses tehtavate töödega plaanitakse valmis jõuda juba varem.

Toimetaja: Allan Rajavee

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: