Eesti Raudtee kaubavedude maht on rekordmadal
Eesti Raudtee kaubavedude maht on selle aasta seitsme kuu seisuga viimaste aegade kõige madalamal tasemel. Ettevõtte uus juht Sulev Loo rääkis intervjuus Eesti Päevalehele, et otsib kokkuhoiuvõimalusi ning tegeleb varastamiskombe kaotamisega.
"Elame uues reaalsuses," ütles Loo ajalehele veomahtude järsu kukkumise kohta. "Kuni aprillini oli lootust, et saame otsa ülespoole tagasi, aga praegune reaalsus on, et valdavalt sõidavad raudteel niinimetatud porgandid ja kaupa on märksa vähem. Keskmine rongipaaride arv on jäänud kuue-seitsme paarini päevas, kevadeni sõitis 12 rongipaari."
Eesti Raudtee ja teiste transiidiettevõtete juhid suhtlevad aktiivselt Venemaa kaubaomanike ning teiste partneritega, kuid sellest on seni vähe kasu olnud. "Moskva vahet käivad ju kõik: Alexela, E.O.S-i, Cargo inimesed. Koordineerime kõiki kohtumisi omavahel ja see on negatiivse mängu juures positiivne nähtus," ütles Loo. "Aga lõpuks kaupa ju pole. Lahkudes julgustatakse ikka: no küll ta tuleb! Mõni tuleks sellise lubadusega tagasi tehtud mehena, aga mina olen pigem realist."
Selle aasta investeerimiskava oli Eesti Raudteel 40 miljonit eurot, millest poole on ettevõte nüüd edasi lükanud.
Eesti Raudtee uus juht tegeleb ka töökultuuri muutmisega. "Põhimõtteliselt igal sammul on näha, kuidas varem on kõvasti jamasid korraldatud. Selline moosivaraste teema, keegi on jälle kuskilt midagi pihta pannud," selgitas ta.
Turvangujuhi Indrek Süllaga lõpetas ettevõte üle-eelmisel nädalal töölepingu. "Siiamaani oli see peatatud, aga eks usalduse kaotab töötaja juba siis, kui kapo ta mõneks ajaks kinni pistab, ja selle paragrahvi alusel töösuhte lõpetasimegi. Ise ta polnud nõus lahkumisavaldust kirjutama," ütles Loo. "Peale selle avastasime, et ta oli side- ja turvangupealikuna tõmmanud oma majale Eesti Raudtee vooluvõrgust kaabli. Ja juriidiliselt on väga raske tõendada, et see on vargus!"
Toimetaja: Anvar Samost