Leedo on jätnud riigile sadamatasudena maksmata miljon eurot ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1483439249000 | amCalendar}}
Foto: Postimees/Scanpix

Riigi sadamaid haldaval AS-il Saarte Liinid on Vjatšeslav Leedo ettevõtetelt Saaremaa Laevakompanii ja Väinemere Liinid jäänud sadamatasudena saamata ligikaudu miljon eurot.

"Suurusjärk on miljon. Tingitud on see sellest, et sadamatasud on tasumata," ütles Saarte Liinide juhatuse liige Jaanus Tamkivi ettevõtte esiatud võlanõude kohta BNS-ile.

"Leping on olemas, lepingu järgi on ju töötatud 10 aastat. Need võlgnevused on ausalt öeldes olnud kroonilised," rääkis ta. Varasemalt on peale suuremaid vaidlusi rahad Tamkivi sõnul jälle pisut liikuma hakanud. "Aga nüüd on kinni, viimane lõpp on täiesti kinni, siis ei ole meile enam midagi tulnud sadamateenuse pakkumise eest," sõnas ta.

"Üht-teist on makstud, aga suurtes sadamates, mis puudutab Rohuküla, Heltermaa, Kuivastu, Virtsu sadamaid, on viimane kolm-neli kuud kindlasti tasumata," rääkis Tamkivi. Hagi tagamiseks on kohus teinud Tamkivi sõnul ka määruse ettevõttele kuuluva parvlaeva St. Ola arestimiseks. Laev arestiti 30. detsembril.

Määrusele pole vastaspool Tamkivi sõnul praegu veel vaiet esitanud. "See peaks toimuma nüüd vastaspoole poolt, kui nad selle kohtumäärusega rahul ei ole, et nende laev on arestitud. Lahendus oleks seal üldiselt lihtne, laev on praegu arestitud, kui see nimetatud summa paigutatakse deposiiti, siis lastakse laev aresti alt lahti ja siis ilmselt järgnevad juba kohtuvaidlused, et kelle see raha siis tegelikult on," rääkis ta. Deposiit olekski Tamkivi sõnul miljon eurot.

Saarte Liinide juhatuse esimees Villu Vatsfeld selgitas "Aktuaalsele kaamerale", et nõuete kogumaht ulatub 900 000 euroni ja sellele lisanduvad viivised. "Nii et suurusjärgus, jah, on see ligi miljon. Me olime partneriga konstruktiivsetes ja heades suhetes ligi kümme aastat, aga lepingu viimase 4-5 kuuga läksid asjad ebakorrektseks ja võlgnevus hakkas kasvama. Tegemist on viimase 4-5 kuu maksmata arvetega sadamatasude eest," lisas Vatsfeld.

Tamkivi avaldas lootust, et ehk suudetakse vaidlused sadamatasude osas veel ka mõistlikult ära lahendada. "Ma ikkagi loodan, et need asjad lahenevad ära mõistlikult. Kuigi see mõistliku lahendamise aeg on juba mööda läinud. Kui me oleme jõudnud juba arestimiste juurde, siis see mõistlik vaidlus on ilmselt juba läbi," sõnas ta.

Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk kinnitas "Aktuaalsele kaamerale", et laevafirma kohustused ei ületa ettevõtte varasid ja kinnitas, et ka riigilt on neil veel saada arvestatav summa raha. Küll aga on nad vaidlustanud Saarte Liinide nõude omapoolsete arvetega.

"See on selline õiguslik vaidlus, mis on riigi äriühungu ehk Saarte Liinide ja SLK vahel. Saarte Liinidel on nõudeid meile, meil on nõudeid Saarte Liinidele. Me oleme selle kohta kirjutanud alla ka ühise protokolli, et pooled hoiduvad sellistest jõhkratest aktsioonidest kuni veebruari keskpaigani. Aga nüüd siis, jah, selline üllatus," rääkis Rihvk.

Tema sõnul on Saarte Liinidele esitatud nõuded seotud lepinguliste kohustuste mittetäitmise eest, samuti nõudeid, mis seotud laeva vigastustega. "Neid nõudeid on päris palju. Aga kui tuleb kohtutee jalge alla võtta, siis ilmselt tuleb seda teha," lisas ta.

 

Toimetaja: Priit Luts, Merili Nael

Allikas: ERR/BNS

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: