Hangetelt saadav sääst võimaldab Eesti Raudteel Balti jaama laiendada ({{commentsTotal}})

Balti jaam.
Balti jaam. Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Nelja suure raudtee-ehituse koondumine samasse ajavahemikku, metalli ja muude ehitusmaterjalide hinna langus maailmaturul ning tihenenud konkurents ehitusturul annab Eesti Raudteele (EVR) mõnetist kokkuhoidu: neljale projektile esialgu eraldatud 75 miljonist eurost nn eurorahast võtavad kaks tööd plaanitust väiksema osa.

Riigifirma tahaks eurovahenditest likvideerida veel kaks raudteel ammu muret tekitanud pudelikaela. Esiteks kavatseb EVR nelja miljoni euro eest laiendada Balti jaama ning ehitada turupoolsesse külge kaks ooteplatvormi koos rööbastega ja lisarööpapaari Ülemiste poole, kirjutas Ärileht.

Peale selle viiakse Balti jaam üle automaatsele juhtimissüsteemile. Mujal maailmas on see juba üsna tavaline ja ka Tallinna rongiliikluse jaoks oleks liikluskorraldajatest loobumine suur tehnoloogiline hüpe.

Teiseks on juba aastaid muret teinud kaks Pääsküla ja Keila vahelist raudteelõiku, kus rongid peavad läbi ajama ühe rööpapaariga. 8,4 miljoni euro eest ehitaks Eesti Raudtee nüüd neile kokku seitsmele kilomeetrile ka teise rööpapaari, mis annaks võimaluse läänesuuna rongiliiklust veelgi tihendada.

Toimetaja: Priit Luts



uudised

Järjejutt: kuidas ma Muski auto ära varastasin
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: