Ühendus Hiiumaaga katkes tundideks: Leiger rikkis, Tiiu ei pääsenud silduma ({{commentsTotal}})

{{1509346200000 | amCalendar}}
Foto: ERR/Juhan Hepner

Esmaspäeva hommikul katkes laevaühendus Hiiumaaga, sest parvlaev Leiger tehnilise rikke tõttu Rohukülast liinile ei läinud, takistades samal ajal parvlaev Tiiu sildumist.

Heltermaalt startis hommikul küll parvlaev Tiiu, kuid ei saanud Rohukülas silduda, sest Leiger oli sadamakail ees. Tiiu pöördus seejärel tagasi Hiiumaale.

TS Laevad juhatuse liikme- laevandusvaldkonna juhi Mart Logi sõnul on parvlaeval Leiger ühe käituri elektrisüsteemi rike, mis ei võimaldanud laeval kai äärest liikuda.

Laeva meeskond suutis kell 10.55 rikke kõrvaldada. Järgmised väljumised toimusid Rohukülast kell 11.30 ja 13 ning Heltermaalt kell 11.30 ja 13 ning edasine laevaliiklus toimus vastavalt sõiduplaanile.

Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro ütles ERR-ile, et Rohukülas on ainult üks kai, mis suudab uusi parvlaevu vastu võtta ja kuna Leigrit n-ö eest ära ei saadud, ei jäänudki muud üle, kui Tiiu koos reisijatega tagasi Hiiumaale saata.

Esmaspäeva hommikul Rohuküla sadamas oodanud inimesed väga pahased ei olnud, sest seda, et laevad rikki lähevad, on aastate jooksul Hiiumaa liinil ikka juhtunud. Kurioossne oli aga see, et kogu liiklus seisma jäi.

"Ma saan aru, kui on torm, mis tõotab tõusta, et siis laev ei liigu ja laev võib ka vahel katki minna, aga et siin, sellel poolel ei ole teist kaid, kuhu saaks randuda teine laev, mis praegu teeb kruiisireisi merel, /.../ on jah natukene arusaamatu minu jaoks," rääkis praamireisija Margus "Aktuaalsele kaamerale".

Need, kes sõitsid Hiiumaale ajama vähem pakilisi asju, võisid lubada endale reisist loobumist. Neil, kellel tuli aga tööle minna, seda luksust polnud ja tuli halva uudisega leppida.

"Ma kuulsin seda raadiost, aga tuleb leppida. Mis sa siin ikka ära teed," märkis Einar.

Enne kella 11 suutis Leigri meeskond rikke kõrvaldada ja tugevast tuulest hoolimata sai alus veidi hiljem ka merele minna.

Lisalaeva Regula, millele sobiv vaba kai Rohukülas olemas on, ennelõunal liinile viia ei jõutud, sest laeval polnud peal meeskonda ja ühtlasi oleks Regulat häirinud täna puhunud tuul.

 

Varukaid Heltermaale ja Rohukülla ei kerki enne 2019. aastat

Riigiettevõte Saarte Liinid, mis haldab sadamaid ja kindlustab mandri ja saarte vahelist parvlaevaühendust, lubab, et 2019. aastal lisandub Rohuküla ja Heltermaa sadamasse varukai uute parvlaevade teenindamiseks.

"Praegu on nii Heltermaal kui Rohukülas uute laevade jaoks üks kaikoht või ramp, mis suudab neid teenindada. Teine on vanatüübiliste laevade jaoks, sobib näiteks Regulale hästi," rääkis Saarte Liinide juhatuse liige Jaanus Tamkivi ERR-ile.

"Kuna nad on välja ehitatud eelmisel rahastamiseperioodil Euroopa Liidu rahade eest, siis seal on nn toimingukestvuse piirang. Rampide vahetamine uute rampide vastu saab praeguste eeskirjade järgi toimuda aastal 2019," selgitas Tamkivi.

"See plaan meil ka on, nad on selle perioodi investeeringute kavas kirjas ja ehitame välja aastal 2019," lubas ta.

Kuivastu-Virtsu liinil on kummalgi pool kaks rampi, mis suudavad uusi laevu teenindada. Seal on olukord Tamkivi sõnul parem.

 

Toimetaja: Priit Luts, Merili Nael, Juhan Hepner



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: