Sweet Spoti korraldaja lükkab riski festivali ärajäämise eest piletiostjale ({{commentsTotal}})

Sweet Spot Festival toimub Kultuurikatla pargis.
Sweet Spot Festival toimub Kultuurikatla pargis. Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Juulis Tallinnas toimuva Sweet Spot Festivali korraldajad teatavad kodulehel toodud tingimustes, et festivali ärajäämise risk on piletiostjal. Tarbijakaitseamet taunib nii ühepoolseid tingimusi, ehkki peakorraldaja kinnitab, et festival võib ära jääda üksnes äärmuslikul ning ettenägematul juhul.

Juuli lõpus Tallinnasse Kultuurikatla parki kavandatud Sweet Spot Festivali plakateid on terve linn täis. Neilt vaatab vastu mitmeid nimekaid välis- ja Eesti artiste. Korraldajad nimetavad kahepäevase festivali peaesinejatena London Grammarit, Jose Gonzalest, 5'nizzat ja Roisin Murphyt. Muuhulgas annab suve jooksul oma ainsa kontserdi Eestis Ewert and the Two Dragons.

"Oleme jätnud mõned esinejad veel saladuseks, kuid peatselt avaldame ka nende kolme-nelja tuntud artisti nime, kes veel Sweet Spot festivalil juulikuu lõpupäevadel üles astuvad. Kokku on lisandumas veel ligikaudu 15 esinejat," lubab peakorraldaja Anton Must ERR-ile.

"Sarnase muusikasuunitlusega festivali, mis kasutaks nutikalt ära ka Tallinna avalikku ruumi, meil ju tegelikult senini ei korraldatud. Seega kombineerisime kvaliteetsete artistide valiku linnakeskkonna võimalustega ning tulemuseks ongi suvine Sweet Spot, mis toob hea muusika ja positiivse festivalimelu kesklinna piire ja olemust laiendades „koju kätte“," põhjendab Must festivalikorraldamise ettevõtmist.

Esimest korda toimuva festivali kahepäevase passi eest on piletihind tõusnud nüüdseks juba 79 euro peale ning mida sündmusele lähemale, seda kallimaks hind ilmselt kerkib - korraldaja jättis sellele küsimusele vastamata, ent selline on festivalikorralduse tavapärane praktika. Täispileti peavad ostma kõik külastajad alates 8. eluaastast.

Võrreldes analoogsete, juba sisse töötatud festivalidega on esmakordselt korraldatava Sweet Spoti piletihind üsna krõbe - näiteks Põlvas peetava Intsikurmu kahepäevane pass maksab 10. maini 45 eurot, siis tõuseb selle hind 50 euro peale. Sweet Spot müüb praegu üksnes ühe päeva piletit 44 euroga (Intsikurmu päevapilet maksab 35 eurot), nimetades seda ajutiseks soodushinnaks.

Lätis Salacgrivas toimuva ja eestlaste seas populaarse Positivuse festivali pass maksab praegu 85.60, ent see kestab kolm päeva. Kahe päeva pileti eest küsivad lätlased 69.60 eurot, seevastu ühe päeva pilet maksab 50.60.

Korraldajad ise Sweet Spoti piletit kalliks ei pea ning kedagi oma konkurentideks ei pea.

"„Kõrge“ hind ja „kallis“ on alati vägagi subjektiivsed mõisted. Festivalil Sweet Spot esinevate kodumaiste ja ka kõrgetasemeliste rahvusvaheliste artistide nimistu peaks rõõmu pakkuma igale muusikahuvilisele ning võrreldes piletihinda teiste analoogsete üritustega, siis on see igati õigustatud," leiab Must. "Alustasime piletite müügiga üsna hiljaaegu, kuid praeguseks on juba mitmed tuhanded muusika- ja festivalihuvilised endale passid soetanud."

Piletiostja peab esitama isiklikud andmed

Festivali kodulehelt pileti soetaja peab korraldajale teada andma oma nime, meiliaadressi ja telefoninumbri, pilet saadetakse ostjale e-postkasti. Mis põhjusel nii palju andmeid ostjalt küsitakse, kodulehelt ei selgu.

Samas ütleb andmekaitse inspektsioon, et infot hinnangu andmiseks, kas nende andmete küsimine on põhjendatud või ei, on liiga vähe.

Inspektsiooni koostöödirektor Maarja Kirss selgitas ERR-ile, et seaduse järgi peab andmete küsimisel lähtuma minimaalsusest ja eesmärgipärasusest. Teisisõnu, andmeid tuleb küsida nii vähe kui võimalik ja nii palju kui vajalik.

"Kodulehte vaadates ei saa üks-üheselt öelda, mileks neid andmeid on vaja. Sõltub festivalikorraldaja selgitustest, milleks neid kogutakse. Seni ei saa ka öelda, et ta ei tohi neid korjata," selgitas Kirss.

Korraldaja selgitas ERR-ile, et isikuandmete küsimine on piletimüüjate ja piletimüügikeskkondade tavaline praktika.

"Eelkõige on selline info vajalik, et pilet ka tõepoolest ostja e-postkasti jõuaks. Telefoninumber on lisavõimalus kontakteerumaks vajadusel piletiostjaga," põhjendas Must. "Kogutud isikuandmete abil saame loomulikult teavitada piletostjaid nende soovi korral ka Sweet Spot Festivaliga seotud kampaaniatest, tulevastest sündmustest.festivalidest jne. Samas piletiostja, kes ei soovi olla meie uudiskirjaloendis või saada teavitusi, saab ennast adressaatide sihtrühmast igal ajal eemaldada."

Must rõhutas, et nad rakendavad kõiki ettevaatusabinõusid kliendi isikuandmete kaitsmiseks. "Juurdepääs andmete muutmiseks ja töötlemiseks on ainult selleks volitatud isikutel. Kõiki Sweet Spoti e-poe külastamise ja piletiostude sooritamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid käsitletakse kui konfidentsiaalset infot. Krüpteeritud andmesidekanal pankadega tagab ostu sooritaja isikuandmete ja pangarekvisiitide turvalisuse."

Ärajäämise risk piletiostjal

Kummastust tekitavad ka piletimüügi tingimused, millega ostja nõustuma peab.

Nimelt teatab korraldaja festivali kodulehel, et pilet on müüdud festivalile kui sellisele, mitte mõne konkreetse artisti kontserdile, mistõttu ei ole artisti ärajäämine põhjus pileti tagasiostmiseks ning artistid ja ajakava võivad muutuda ilma teatamata. Lisaks seisab tingimustes, et piletikasutaja kannab kõiki riske, seal hulgas südmuse tühistamist, halba ilma ja kallaletungi. Teisisõnu: kui festival ära peaks jäetama, siis piletiraha tagasi ei maksta.

Tarbijakaitseamet kommenteeris ERR-ile, et ehkki korraldajal on õigus koostada tüüptingimusi, ei saa ta enda õlult siiski ära lükata kogu vastutust ja mitte millegi eest vastutada.

"Kui tüüptingimus on tarbijat ebamõistlikult kahjustav, siis on see tühine," selgitab tarbijakaitseameti kommunikatsioonispetsialist Pille Kalda. "Juhul, kui tekib olukord, et kontsert jääb ära või tekib mõni muu taoline probleem, siis tarbijal on õigus esitada nõue ettevõtja vastu, et saada oma makstud raha tagasi. Kui ettevõtja seda nõuet ei rahulda, on tarbijal õigus pöörduda tarbijavaidluste komisjoni või kohtusse sõltumata sellest, et lepingusse on ettevõtja kirjutanud sellise punkti, mis justkui peaks välistama vastutuse tarbija ees."

Seda, et festival tühistatakse, on Eestis ette tulnud. Möödunud suvel jättis korraldaja ära Tallinna Lauluväljakul toimuma pidanud Madfest muusikafestivali teise kontserdipäeva, sest publikuhuvi jäi leigeks ja pileteid õnnestus müüa vähem kui loodeti. Siis aga ostis korraldaja piletid tagasi.

Ehkki Sweet Spot Festivalil on teised korraldajad, on nad ettenägelikult end kohustusest piletid tagasi osta vabastanud.

Must ütleb, et sellised tingimused ei tähenda, et festivali ärajäämine ohustaks.

"Võime rõõmuga kinnitada, et kõigi esinejatega on kokkulepped ning ametlikud lepingud sõlmitud ja artistid on enda esinemise kinnitanud. Samuti on paigas juba ka ajakava ning kokku lepitud ka tehniliste detailide osas," kinnitab Must. 

"Tegelikkuses on tingimustes kirjeldatud situatsiooni, mida ikka ja alati võib festivalidel juhtuda – üksik artist haigestub või hilinevad lennud jne. Artistid, meeskonnad ja meie korraldustiim annavad endast parima, et planeeritud ajakavast kinni peetaks. Kui aga tõesti sekkuvad vääramatud jõud, haigus või toimuvad streigid ja seetõttu üksik artist kahjuks esineda ei saa, siis sellisel juhul mainitud tingimus ka rakendub ning piletiraha ei tagastata. Festival toimub kindlasti ning ainukeseks vabanduseks saab olla vääramatu loodusjõud. Usume, et juuli lõpus on Tallinn suviselt soe ja päikeseline ning seega kinnitame – festival toimub," ütleb peakorraldaja.

Musta meeskonnal on muusikasündmuste korraldamisel pikaajaline kogemus ning seni pole ükski neist ligi 20 festivalist-kontserdist korraldaja kinnitusel ära jäänud. Muuhulgas on meeskonnas liikmeid, kes on varasemalt Pärnus Weekend Festivali korraldanud.

Sweet Spot loodab mõlemal päeval koguda publikuks umbes 10 000 inimest. Lisaks muusikasündmusele rõhub festival toidule ja korraldab mitmeid töötubasid.

Toimetaja: Merilin Pärli



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: