Üliõpilaskorporatsioon Sakala viib läbi suurt reklaamikampaaniat
Üliõpilaskorporatsioon Sakala kutsub tudengiorganisatsioonidele tavapäratult massiivse reklaamikampaaniaga tutvuma oma organisatsiooniga; teised korporatsioonid ja seltsid seda järgida ei plaani.
Sakala reklaamid ilmusid nii Delfis kui ka Postimehe veebiväljaandes. Reklaamile klikates avaneb lehekülg, kus on korporatsiooni tutvustav video, kirjalik lühitutvustus, link korporatsiooni ajaloole ning liikmete kogemuslood. "Üliõpilaskorporatsioon Sakala – Sinu tuleviku vundament!" kõlab lehe loosung.
Muu hulgas on liikmete kogemuslugusi kirjutanud riigikogu liige Margus Tsahkna ja kaitseväelane Peeter Tali. Videotutvustuses kõlab ka fraas: "Õpetame siin härrasmehi alkoholist lugu pidama."
Kuivõrd varem ei ole tudengiorganisatsioonid nii massiivse reklaamikampaaniaga silma paistnud, tundis ERR huvi, mis põhjustel selline kampaania tehti.
Korp! Sakala esindaja Hendrik Johannes Terras selgitas, et kuna ajalooliselt on korporatsioonid ülikooliga tugevalt seotud olnud, siis on varem olnud tudengite jõudmine korporatsioonidesse iseenesestmõistetavam.
"Aastakümnete jooksul on tudengite teadlikkus üliõpilaskorporatsioonidest muutunud. Üliõpilaskond on suurem ja kirevam ning kasvanud on ka üliõpilasorganisatsioonide arv. Seega käib ka korp! Sakala ajaga kaasas ja kasutab kaasaegsemaid vahendeid oma sõnumi edastamiseks ning tudengiteni jõudmiseks," põhjendas Terras kampaaniat.
Terrase sõnul on viimaste aastate jooksul olnud korp! Sakalaga liitujate arv stabiilne ja rahuldav. Tema sõnul on eelmisel aastal alanud kampaaniast olnud kasu.
"Tänu eelmisel sügisel alanud laiemale kampaaniale on möödunud aasta jooksul liitujate arv tõepoolest olnud suurem kui mitmel teisel lähiaastal," kinnitas ta.
Teised sarnast kampaaniat teha ei plaani
Teiste korporatsioonide ja seltside liikmed tunnistavad, et vähenenud noorte arv annab tunda ka akadeemilistes tudengiorganisatsioonides. Kuid erinevalt Sakalast piirdutakse teistes organisatsioonides uute liikmete otsimisel pigem sotsiaalmeedias ja tudengilistides levitatavate külalisõhtute kutsetega.
Eesti vanima üliõpilasorganisatsiooni, Eesti Üliõpilaste Seltsi (EÜS) esimees Kristjan Silm ütles ERR-ile, et nende selts Sakalaga sarnasele kampaaniale mõelnud ei ole.
"Inimesel peab olema endal tahtmine tulla ja teha midagi muud kui ülikoolist läbi joosta," lisas Silm.
EÜS-i liitub uusi liikmeid Silmi sõnul suhteliselt stabiilselt, liitujate arv kõigub semestriti, sügisel liitub seltsiga rohkem inimesi, kevadel vähem.
Eesti kõige noorema korporatsiooni Sororitas Estoniae Tartu esimees Getter Kallastu ütles ERR-ile, et nende naiskorporatsioonil sellisele reklaamile vajadust ei ole.
"Me pole nii meeleheitel veel," lisas Kallastu. Kallastu sõnul sai korporatsioon eelmisel aastal rebaseid peamiselt tudengimessilt ning nendega soovib liituda pigem palju üliõpilasi kui vähe.
Korporatsioon Sakala on 14. novembril 1909 asutatud akadeemiline meesorganisatsioon. Liikmeid on Sakalal üle 500, neist ligi 400 on Eestis ning ligi 150 on väliskoondistes. Sakala liikmed jaotuvad nelja kategooriasse: vilistlased, burshvilistlased, kaasvõitlejad ja rebased. Sakala lipukiri on "Üks kõigi eest, kõik ühe eest".
Toimetaja: Grete-Liina Roosve, Merili Nael