Bussijuhtide palgatõus lükkus edasi

GoBus on üks ettevõtetest, mis eestlasi välismaalt koju aitab tuua.
GoBus on üks ettevõtetest, mis eestlasi välismaalt koju aitab tuua. Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Autoettevõtete Liit ja Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu leppisid kokku, et lükkavad 13. aprillil toimuma pidanud bussijuhtide palgatõusu edasi maikuu lõpuni, kuna bussiettevõtjad on sattunud kriisi tõttu erakordselt suurtesse majandusraskustesse ning praegu tuleb keskenduda olemasolevate töökohtade säilitamisele.

Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Villem Tori sõnul väärivad bussijuhid kahtlemata suuremat töötasu, kuid kriisi ajal ei ole palgatõusu võimalik läbi viia, teatas liit.

"Bussireisijate ja -tellijate arv on eriolukorra tõttu drastiliselt langenud ning bussiettevõtjad on sattunud väga kiiresti suurtesse majanduslikesse raskustesse. Seetõttu tuleb bussijuhtide palgatõus edasi lükata, mis aitaks kaasa nii bussifirmade ellujäämisele kui ka töökohtade säilitamisele," selgitas Tori.

"Olukorras, kus paljud ettevõtted viivad läbi juba masskoondamisi, alandavad palku 30 ja enam protsenti, ei ole reaalne rääkida palgatõusust. Me võime täna seista koondamislaine ja ulatusliku kärpe, mitte palgatõusu ees."

Veomahtude järsk vähenemine puudutab nii avalikke bussiliine, linnadevahelisi kaugliine kui tellimusvedusid. Sealjuures on linnadevaheliste kaugliinide käibed kogu sektoris langenud vähemalt 90 protsenti, tellimusvedude osakaal on langenud nulli lähedale ning osa bussifirmasid on oma tegevuse raske olukorra tõttu lõpetanud.

Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallas tõdes, et kuigi viibime ulatuslikus kriisis ja sellest väljumiseks peavad kõik osapooled pingutama, ei tohi tähelepanuta jätta ka asjaolu, et reisijateveo sektoris valitses ka eelnevalt suur kriis ja kvalifitseeritud tööjõu puudus.

"Pikka sihti silmas pidades tuleb panustada sellesse, et meil oleks ka edaspidi võtta motiveeritud, kohusetundlikke ning väärtustatud bussijuhte, tegema seda vastutusrikast tööd."

Autoettevõtete Liit ja Transpordi Ametiühing allkirjastasid tänavu jaanuaris ühistranspordisektorit puudutava kolmeaastase üldtöökokkuleppe, mille kohaselt pidi bussijuhtide miinimumalk alates 13. aprillist tõusma 1050 eurole.

24. aprillil allkirjastasid lepingupooled üldtöökokkuleppe muudatuse, mille kohaselt bussijuhtide miinimumtöötasu täistööajaga töötamisel perioodil 13. aprill 2020 kuni 31. mai 2020 on 945 eurot.

Bussifirmad on küsinud ka riigilt toetust, et linnadevahelistel liinidel ka pärast piirangute leevendamist ja nõudluse kasvades reisijaid hajutada, et bussid liiga täis poleks. Majandusminister Taavi Aas toetusraha maksmist ei toeta ja usub, et pikemas vaates on lahenduseks näomaskide kandmine bussides.

Toimetaja: Mirjam Mäekivi

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: