X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Hädad uute rongidega viisid Läti riikliku raudteefirma nõukogu ametist

Lätlased rongi ooteplatvormil.
Lätlased rongi ooteplatvormil. Autor/allikas: SCANPIX/LATVIJAS TELEVIZIJA/ALEKSANDRA STRAUME

Läti ainsa reisijaveoga tegeleva raudtee-ettevõtte Vivi nõukogu astus täies koosseisus tagasi. Põhjuseks on uute Škoda Vagonka elektrirongidega seotud ulatuslikud rikked.

Nõukogu liikmed Sandis Šteins, Inta Liepa ja Imants Paeglitis teatasid neljapäeva hommikul oma tagasiastumisest pressiteate vahendusel. Šteinsi sõnul ei ole transpordikriisi lahendamine nõukogu pädevuses, kirjutab Läti rahvusringhääling LSM:

Šteins seletas, et probleemid on seotud tema sõnul raudteetaristuga, kuhu pole kaua aega panustatud. Konkreetsete probleemide seas loetles ta elektrivõrkude, rööbaste ja platvormide sobimatust uutele elektrirongidele. Šteinsi sõnul avastati jaanuari esimese kolme nädalaga 26 kõrgeima taseme riket uutel elektrirongidel, mis takistasid edasist rongide kasutamist.

Samas kinnitas rongide vastavuse tehnilistele nõuetele selle eest vastutav Läti amet enne rongide liinidele lubamist.

"Isegi pärast korduvate palvete esitamist ei eraldatud vahendeid veeremite uuendamiseks. See teeb võimatuks vahetada välja kriisi ajal rikki läinud rongid, kuigi see oleks vajalik reisijaveo toimimiseks nõutud mahus. Peaaegu pool veeremitest on siiani pea 50 aastat vanad," märkis Šteins.

Vivi (varasema nimetusega Pasazieru Vilciens) nüüdseks endised nõukogu liikmed usuvad, et Škoda Vagonka riketest tingitud transpordikriisi lahendamisse peavad panustama ühiselt nii transpordiministeerium, Läti raudteede eest vastutav riigi omandis ettevõte Läti Raudteed (Latvijas Dzelzcelš), Läti transpordiamet ning riiklik raudteede tehnilise järelevalve amet.

"Sellise koostöö juhtimine kriisi tagajärgede leevendamiseks ja ennetamiseks pole nõukogu pädevuses ning nõukogu volitused ei võimalda kriisi tagajärgi leevendada ja ennetada, seega astume nõukogust tagasi," seisis pressiteates.

Läti transpordiminister Kaspars Briškens lubas korraldada täieliku sõltumatu auditi uute rongide soetamise protsessi hindamiseks. Auditiga uuritakse muuhulgas tehniliste nõuete ettevalmistamist, rongide vastuvõtmist ning protsessis osalenud inimeste vastutuse küsimust.

Neljapäeval nimetatakse ametisse ajutised nõukogu liikmed ning lähiajal peaks algama konkurss, et leida neile ametikohtadele uued inimesed.

Toimetaja: Mark Gerassimenko

Allikas: LSM

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: