SAS lõpetab koostöö Nordicaga
Lennufirma SAS lõpetab koostöö Eesti riikliku lennufirma Nordic Aviation Group'i Xfly kaubamärki kasutava tütarfirma Regional Jetiga, mis teenindas SAS-i jaoks Rootsi siseliine. Lisaks võivad SAS-i lennud Tallinna ja Stockholmi vahel väheneda päevas kuuelt lennult kahele.
"25. septembril 2024 teavitas SAS ametlikult Regional Jet OÜ-d kavatsusest lõpetada märgrendi teeninduslepingud (Wet Lease Agreements), mille alusel Regional Jet ülalnimetatud liine teenindas," teatas Nordica.
"Lepingute lõpetamise teatega kaasneb ka SAS-i poolt opereeritava Tallinna-Arlanda liinilendude sageduste vähendamine. Meile teadaoleva esialgse info kohaselt vähenevad sagedused umbes 50 protsendi võrra, sealhulgas võib tööpäevadel väljuvate lendude arv kahaneda kuuelt lennult kaheni," märkis ettevõte teates.
Regional Jet OÜ koos emafirmaga Nordic Aviation Group hindavad kujunenud olukorda, et leida lennuteenuste (ACMI) turul rakendust oma lennukitele ja meeskondadele. Lennufirma juhatus esitleb ajakohastatud tegevusplaani ettevõtte nõukogule ja aktsionärile hiljemalt 15. oktoobril.
Rootsi meedia kirjutas neljapäeval, et mitmel Rootsi siseliinil lõppeb novembris ja detsembris lennuühendus Stockholmiga, sest Regional Jet loobus liinide teenindamisest, kuniks tuleva aasta algusest võtab liinid üle Rootsi lennufirma BRA.
Pressiteates ütles Nordica, et nemad omalt poolt ühegi liini teenindamisest loobunud ei ole ja oleks valmis liinide teenindamist jätkama, "tehes seda turutingimustel olukorras, kui SAS otsustab nende liinide teenindamist jätkata".
"Alles hiljuti, 19. septembril, leppisid SAS ja Regional Jet kokku liinigraafikus, mida Regional Jet teenindab novembrikuus 2024," märkis Nordica.
Nordica kommunikatsiooni ja välissuhete juht Anne-Marie Leilaani keeldus täpsemalt küsimustele vastamast. Leilaani väljendas seisukohta, et ajakirjaniku helistamine ei olnud sobiv.
Leilaani märkis, et peale pressiteate väljasaatmist ei ole tal enam aega ajakirjanikega suhelda ja ettevõte on reedeks kokku kutsunud pressikonverentsi, kus ollakse valmis rohkem infot edastama.
Leilaani ainus küsimus ajakirjanikule oli, kust viimane ta telefoninumbri sai, kuivõrd Leilaani saadetud pressiteatele oma telefoninumbrit ei lisanud.
SAS on riigifirma Nordic Aviation Groupi suurim partner. Kontsern ei ole senini suutnud äriregistrile esitada auditeeritud majandusaasta aruannet.
Toimetaja: Huko Aaspõllu