Tarbimislaene ohjav eelnõu oli riigikogus esimesel lugemisel ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Täna oli riigikogus esimesel lugemisel eelnõu, mis kohustab tarbimislaenu andjat senisest põhjalikumalt kontrollima laenaja tausta ning annab raamid tarbimislaenude reklaamidele.
Vastutustundliku laenamise põhimõttest tulenevalt on eelnõusse kirja pandud, et inimese maksejõulisuse hindamine on laenuandja kohustus, teatas justiitsministeerium.
Varasemalt on laenuandja sarnast punkti tõlgendades sellest kõrvale kaldunud põhjendusega, et laenaja peab esitama õigeid andmeid enda rahalise seisu kohta ning kiirlaenuandja ei pea neid andmeid üle kontrollima.
Teine suurem muudatus on ettevalmistatud majandusministeeriumi poolt ning puudutab reklaamiseaduse muutmist, mille tagajärjel tarbijakrediidi reklaam peaks samuti muutuma vastutustundlikuks ja tasakaalustatuks ega tohi kallutada tarbijaid läbimõtlematult laenu võtma.
Eelnõu kohaselt ei tohi tarbijakrediidi reklaamis laenuga saadud võimaluste kohta käiv teave domineerida laenamisega kaasnevate kohustuste kohta käiva informatsiooni üle.
Näiteks ei tohi reklaamiga jätta muljet, et laenuvõtmine on lihtne ja riskivaba viis inimese rahaprobleemide lahendamiseks.
Samuti täpsustatakse reklaamis esitatavat kohustuslikku teavet ja selle esitamise viisi.
See peaks välistama edaspidi kahetimõistetavate lubaduste andmise ja emotsionaalse fooni loomise laenureklaamides ning selle ajel tehtud otsuseid laenu võtmisel.
Varasemalt on laenuandja sarnast punkti tõlgendades sellest kõrvale kaldunud põhjendusega, et laenaja peab esitama õigeid andmeid enda rahalise seisu kohta ning kiirlaenuandja ei pea neid andmeid üle kontrollima.
Teine suurem muudatus on ettevalmistatud majandusministeeriumi poolt ning puudutab reklaamiseaduse muutmist, mille tagajärjel tarbijakrediidi reklaam peaks samuti muutuma vastutustundlikuks ja tasakaalustatuks ega tohi kallutada tarbijaid läbimõtlematult laenu võtma.
Eelnõu kohaselt ei tohi tarbijakrediidi reklaamis laenuga saadud võimaluste kohta käiv teave domineerida laenamisega kaasnevate kohustuste kohta käiva informatsiooni üle.
Näiteks ei tohi reklaamiga jätta muljet, et laenuvõtmine on lihtne ja riskivaba viis inimese rahaprobleemide lahendamiseks.
Samuti täpsustatakse reklaamis esitatavat kohustuslikku teavet ja selle esitamise viisi.
See peaks välistama edaspidi kahetimõistetavate lubaduste andmise ja emotsionaalse fooni loomise laenureklaamides ning selle ajel tehtud otsuseid laenu võtmisel.
Toimetaja: Kadri Masing
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.