Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Linnaasutuste käed jäävad tühjalt seisvate autode puhul lühikeseks
Tallinna elanikele teevad muret kuudeks seisma jäänud hüljatud autod, aga kuna tegemist pole veel seaduse järgi romudega, siis linnaorganisatsioonidel on raske selle probleemi puhul aidata.
Nagu kevadlilled ilmuvad autoromud linnapilti ja jäävad tihti kohalikele elanikele jalgu või on lausa ohtlikud, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Sõidutee äärest kaugemal kui lubatud 20 sentimeetrit seisnud autode tõttu on inimeste sõnul tekkinud mitu liiklusohtlikku olukorda ja abi otsimine munitsipaalpolitseist ning politseist pole vilja kandnud. Sarnaselt on juba pikalt seisnud auto Narva maantee tõkkepuuga parklaga maja hoovis. Sellel masinal on ka juba rehvid tühjad.
"Juba kaua aega seisab meie territooriumi parklas üks maha jäetud Mercedes. Meil on suured probleemid parkimisega - ei ole üldse kohta kuhu parkida, seepärast see auto segab meid. Proovisime siseposti abil autoomanikuga ühendust võtta, helistada talle, aga vastust ei olnud. Me ei tea, mida tuleks teha ja mida peaksime ette võtma," kurtis Narva mnt 148 maja elanik Margarita.
"Aktuaalse kaamera" objektiivi ette jäänud sõidukite puhul pole aga veel tegemist romuga ja seetõttu jäävad avalike organisatsioonide käed inimeste aitamisel lühikeseks.
"Kui tal on lihtsalt rehvid tühjad, siis see ei tee temast veel romusõidukit. Kui tal on rattad puudu või mõned muud mehaanilised osad või kereosadpuudu, siis on ta juba romu sõiduk," märkis munitsipaalpolitsei avalike suhete peaspetsialist Monika Lestberg.
Seetõttu sai näiteks MTÜ Eesti Naabrivalve sarnase hüljatud sõiduki saaga alles siis lahendatud, kui vandaalid masina aknad puruks lõid ja see kuulutati romuks. Mupo ütlebki, et romude puhul on nad aidanud kohalikel inimestel autovrakkide omanikke otsida ja tavaliselt on peremehed ka ise sõidukijäänuki ära koristanud, sest tegemist on heakorraeeskirja rikkumisega ning kardetakse trahvi.
"Kui auto on pikaks ajaks seisma jäänud ja pargib korrektselt, liiklusseadust ei riku, siis ei ole meil otsest põhjust otseselt sellega tegeleda," ütles Lestberg.
Sellisel juhul soovitab Mupo ametnik koostada avaliku teadaande. Ja kui sõiduk enam autoregistris ei ole ning sel puudub omanik, siis võib maavaldaja selle utiliseerimisele viia oma kulul.
Sõidutee äärest kaugemal kui lubatud 20 sentimeetrit seisnud autode tõttu on inimeste sõnul tekkinud mitu liiklusohtlikku olukorda ja abi otsimine munitsipaalpolitseist ning politseist pole vilja kandnud. Sarnaselt on juba pikalt seisnud auto Narva maantee tõkkepuuga parklaga maja hoovis. Sellel masinal on ka juba rehvid tühjad.
"Juba kaua aega seisab meie territooriumi parklas üks maha jäetud Mercedes. Meil on suured probleemid parkimisega - ei ole üldse kohta kuhu parkida, seepärast see auto segab meid. Proovisime siseposti abil autoomanikuga ühendust võtta, helistada talle, aga vastust ei olnud. Me ei tea, mida tuleks teha ja mida peaksime ette võtma," kurtis Narva mnt 148 maja elanik Margarita.
"Aktuaalse kaamera" objektiivi ette jäänud sõidukite puhul pole aga veel tegemist romuga ja seetõttu jäävad avalike organisatsioonide käed inimeste aitamisel lühikeseks.
"Kui tal on lihtsalt rehvid tühjad, siis see ei tee temast veel romusõidukit. Kui tal on rattad puudu või mõned muud mehaanilised osad või kereosadpuudu, siis on ta juba romu sõiduk," märkis munitsipaalpolitsei avalike suhete peaspetsialist Monika Lestberg.
Seetõttu sai näiteks MTÜ Eesti Naabrivalve sarnase hüljatud sõiduki saaga alles siis lahendatud, kui vandaalid masina aknad puruks lõid ja see kuulutati romuks. Mupo ütlebki, et romude puhul on nad aidanud kohalikel inimestel autovrakkide omanikke otsida ja tavaliselt on peremehed ka ise sõidukijäänuki ära koristanud, sest tegemist on heakorraeeskirja rikkumisega ning kardetakse trahvi.
"Kui auto on pikaks ajaks seisma jäänud ja pargib korrektselt, liiklusseadust ei riku, siis ei ole meil otsest põhjust otseselt sellega tegeleda," ütles Lestberg.
Sellisel juhul soovitab Mupo ametnik koostada avaliku teadaande. Ja kui sõiduk enam autoregistris ei ole ning sel puudub omanik, siis võib maavaldaja selle utiliseerimisele viia oma kulul.
Toimetaja: Merili Nael