Laenureklaamide eeltsensuur toob tarbijakaitseametile üle poole miljoni euro lisakulu ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: ERR

Majanduskomisjon otsustas saata riigikogusse teisele lugemisele televisioonis ja raadios kiirlaenureklaamide keelamise eelnõu, millesse lisati täiendus, mis kohustab kõiki laenupakkujaid ka teistes kanalites tehtavaid reklaame tarbijakaitseametiga kooskõlastama, kuid ametile toob see kaasa üle poole miljoni euro lisakulu.

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul tuleb arvestada, et kõigi kanalite ehk TV, raadio, välireklaam, trükimeedia ja internet, reklaamide jälgimine ja eelkooskõlastamine tähendab aastas kuni 15 000 reklaami läbivaatamist, kirjutab Eesti Päevaleht.

„Arvestame 2,5 reklaami läbivaatamisega tööpäevas. See eeldab 20–25 inimese juurde palkamist, nende palgakuludeks u 25 000 eurot töötaja kohta, nende koolitamist (50 000 eurot), suuremate tööruumide leidmist (kolimine 100 000 eurot, ühekordne kulu), e-keskkonna loomist (50 000 eurot). Kõik see kokku läheb maksma 600 000–700 000 eurot," märkis Sooniste.

Sooniste sõnul on küsimus ka selles, et eelkooskõlastaja ei saa enam olla järelevalvaja, kes tarbijakaitseamet praegu on ning probleemne on mittekooskõlastamise protsess ja ameti õiguslik staatus.

Komisjon otsustas, et reklaamiseaduse muudatus, sh TV-s ja raadios reklaami keelamine, jõustub eelnõu kohaselt selle aasta 1. juulist, aga kooskõlastamise kohustus hakkab reklaami tellijale kehtima uuest eelarveaastast ehk 2016. a 1. jaanuarist ning eelnõu jõuab teisele lugemisele 18. veebruaril.

Toimetaja: Marek Kuul



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: