Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Leht: ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu on eraettevõtte tellimustöö

Uber.
Uber. Autor/allikas: Mike Blake/Reuters/Scanpix

Ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu on valminud Eestis tegutseva sõidujagamisplatvormi Uber initsiatiivil, mis on seni tegutsenud kolmes suunas: võimupoliitikud, kontrolliorganid ja avalikkus.

Postimees kirjutab, et enne kui Uber Eestis tegutsema asus, kulutati maksuameti, EAS-i ja majandusministeeriumi uksi ning kohtuti Keskerakonna, IRL-i, sotside, Reformierakonna ja Tallinna transpordiameti esindajatega ning võideti enda poole koalitsioonist kõige selgemalt Reformierakond ja maksuameti juht Marek Helm.

Lehe andmetel asub Uberi Tallinna kontor samas hoones advokaadibürooga Sorainen ja suhtekorraldusagentuuriga Meta Advisory, mis koos reformierakondlasest Kalle Pallinguga on moodustanud jagamismajanduse legaliseerimise tuumiktiimi ning lehe käsutuses olevatest failidest ilmneb, et Pallingu vahendusel riigikogu menetlusse jõudnud ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu loojad on olnud just Soraineni vandeadvokaat Mihkel Miidla ja Andreas Kaju ning korra käis see läbi ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi osakonnajuhataja Sander Salmu töölaualt.

Palling ei eita, et algatas eelnõu riigikogus, et säästa aega kooskõlastamiskadalipu arvelt, sest läbi MKM-i oleks eelnõu tema sõnul tulnud 1,5 aastat.

Leht märkis, et seega sai teoks plaan muuta eraettevõttes valminud eelnõu Reformierakonna fraktsiooni liikme kaasabil seaduseks ja arvestamata sellise tülika nähtusega nagu hea õigusloome tava ehk eelnõu jõudiski riigikogu menetlusse, ilma et seda oleks kooskõlastatud ühegi asjasse puutuva otsustajaga ning kõik nägid seda esimest korda riigikogu suures saalis esimesel lugemisel.

Samas osutusid hinnangud seejärel eraettevõtluse tellimuseelnõule selle autorite jaoks masendavaks: ühekülgselt positiivne, läbimõtlemata, valet seadust muutev, vastuolus põhiseaduse võrdse kohtlemise printsiibiga, järelevalve korraldamise ja sanktsioonide unustamine, kindlustusandjatega arvestamata jätmine ehk kokkuvõttes kapitaalne läbikukkumine, mistõttu reformierakondlased jäid selle eelnõuga üksi ja nelja mehe unistused kiirest edust luhtusid.

Uberi-saaga finaal jõuab kätte juba sel nädalal, kus ühelt poolt on Reformierakonna selge plaan juba novembris eelnõu riigikogus vastu võtta ja esimene jagamismajanduse näide riigis seadustada.

Toimetaja: Marek Kuul

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: