Parvlaev Piret läks liinile ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1492147440000 | amCalendar}}
Kuivastu-Virtsu liinil sõitev parvlaev Piret.
Kuivastu-Virtsu liinil sõitev parvlaev Piret. Autor/allikas: Margus Muld/ ERR

Sel nädalal Tallinnas ristitud parvlaev Piret hakkas reedest reisijaid vedama, esimene väljumine Kuivastu sadamast oli kell 9.40.

Veeteede ameti inspektorid ei leidnud hiljuti Eestisse saabunud ning suursaarete vahel sõitma hakkavatel parvlaevadel Tiiu ja Piret tehnilisi puudusi.

"Saame kinnitada, et probleemid, millele juhtisime tähelepanu Leigri ehitamise lõppfaasis, olid järgmiste laevade puhul arvesse võetud juba töö käigus ja lahendatud sujuvalt," sõnas ameti laevade järelevalve osakonna juhataja Helin Tamm neljapäeval BNS-ile.

Uute pavlaevade liinile tulek on viimastel kuudel Eestis olnud niivõrd tavaline nähtus, et Pireti esimene reis toimus igasuguse tseremooniata. Siiski tunnustati Pireti esimest reisijat.

"See oli väga üllatav, sest ma teadsin, et Piret sõidab pool tundi hiljem välja, ei osanud oodata. Mõlema uuega on siis nüüd sõidetud - Tõlluga ka paar korda. Ilusad on, esialgne emotsioon on, et ainult värvivahe on, muud ei oska küll öelda," rääkis Pireti esimene reisija Signe Jalakas "Aktuaalsele kaamerale".

"Vaatasin, et ei lähegi Tõllu peale, vaid hoopis teine, ilus oranž praam on siin ja et Pireti peale lähen. Ma helistasin kohe oma sõbrannale, kes on Pireti-nimeline ja ütlesin, kus ma olen. Teie käest saingi teada, et see on üldse esimene reis. Nii ajalooline ja vahva hetk, ma olen küll täitsa vaimustuses," rääkis Merle Rekaya.

Tõll ja Piret ning Leiger ja Tiiu ongi suursaarte liine teenindamas ja eelmise põlvkonna laev jääbki kai äärde.

"Ma võin julgelt väita, et need laevad on sobilikud sellele liinile. Kindlasti võib veel mingeid asju ja nüansse olla, aga need laevad saavad hakkama ja need on sobilikud sellele liinile," ütles Pireti kapten Andre Sisas.

Ta kinnitas, et Piret jääb liinile. "Kogu pühade aeg, järgmisel nädalal ja kuni järgmised kümme aastat."

Üheks olulisemaks erinevuseks eelmiste laevadega ongi ehk autode laadimise-lossimise kiirus. Eelmistel laevadel toimus see paralleelselt, aga uutel laevadel ei saa pealelaadimist enne alustada, kui kõik autod on maha sõitnud. Kapten usub aga, et ka nende laevadega suudetakse Virtsu-Kuivastu liinil 35-minutilist graafikut hoida.

"See on ainult harjutamise küsimus. Ma arvan, et me saame 35-minutilise graafikuga hakkama," ütles Sisas.

Toimetaja: Priit Luts, Merili Nael, Margus Muld

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: