Fotod: Taavi Aas tegi renoveeritud trammiga proovisõitu
Tallinna linnapea kohusetäitja Taavi Aas ning linnatranspordi juht Enno Tamm tegid teisipäeva ennelõunal proovisõitu Tšehhis renoveeritud trammiga KT-6.
Kokku renoveerib Tšehhi lepingupartner Ekova Electric ja Cegelec kaksteist KT-6 ja kaks KT-4 trammi.
Trammid läbivad kapitaalse remondi: uuendatakse korpus, elektrisüsteem, kandevankrid, kaasaegse sisustuse saab sõitjatesalong ning moodsa lahenduse juhtimissüsteem ja juhikabiin.
Renoveeritud trammide planeeritud kasutusaeg on 15 aastat.
"Tramm on eatu. Kui tramm on hea peremehe kätes, siis võib ta sõita pool sajandit ja kauemgi," ütles Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Enno Tamm "Aktuaalsele kaamerale".
Aasa sõnul on vanade trammide ümberehitamine odavam kui päris uute ostmine. "Kui uue trammi maksumus on umbes 2,5 miljonit eurot, siis trammi rekonstrueerimine maksis 900 tuhat eurot," märkis ta.
Lisaks remonditud trammidele veavad reisijaid päris uued trammid ning retrotrammid. Aasta lõpuks on tramme kokku 50 ning edaspidi ostetakse juurde päris uusi.
"Kui me linnas trammiliiklust edasi arendame, siis see tähendab, et loomulikult tuleb osta ka uusi tramme," kinnitas Aas.
Tema sõnul saab sügiseks remonditud trammitee Koplisse ning valmib liin lennujaama.
Sotsiaaldemokraatide linnapeakandidaadi Rainer Vakra arvates oleks aga vaja ehitada trammiliin Lasnamäele.
"Vaadatakse mööda 2007. aasta Tallinna linnavolikogu otsusest, kus juba tegelikult tehti otsus ära, et trammiliin tuleb ehitada Kesklinna ja Lasnamäe suunal," ütles ta. Vakra hinnangul sõidab pealinnas diiselbusse liiga palju.
Reformierakonna liige Yoko Alender tõdes, et Reformierakonna visioon tuleviku Tallinnast näeb ette liikluskorralduse muutmist ja muu hulgas ka trammidele suurema tähelepanu pööramist. Trammiliine võiks rajada sinna, kus rohkem elanikke.
"Tänaseid piirkondi vaadates Mustamäe, Haabersti, Pirita, Viimsi suund. Auto ei peaks olema ainus liikumisviis," ütles ta.
Vanade trammide kordategemist nimetas Alender pigem kosmeetiliseks muudatuseks, mis pealinna liikluskorraldust märgatavalt paremaks ei tee.
Toimetaja: Merili Nael, Anne Raiste