Taxify Tallinna autojuhte pahandab ettevõtte uus hinnapoliitika
Taksosid ja eraisikutest autojuhte vahendava Taxify Tallinna autojuhid on ettevõtte peale pahased, sest uus hinnapoliitika vähendab tunduvalt nende sissetulekuid. Esmaspäeval autojuhtidega kohtunud ettevõtte juhtkond lubab ettepanekuid kaaluda.
26 riigi linnades levinud Taxify seisab probleemi ees kodulinnas Tallinnas. Uue süsteemi järgi on hind kõrgem tippajal ja madalam siis, kui kliente vähem. Selline hinnastamispoliitika on toiminud mõne nädala, aga rahulolematust on palju. Muret teeb ka teadmatus, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Üldiselt sõita võib, aga ei tea, kuidas asi toimib, sest ma olen nii vähe tööd teinud. Meid ei informeerita mitte millegi kohta, mis seal toimub," sõnas Taxify juht Viktor Loor.
Taxify kirjelduste järgi on uus süsteem senisest paindlikum ja juhile ülevaatlikum, sest suunab taksod sinna, kus on palju nõudlust.
"Juhirakendusest kuvab selle ala punasena ehk siis juht teab, et antud piirkonnas on võimalik tellimus saada, seeläbi saab juht sinnapoole sõita, klient saab endale kiiremini auto ja lõppkokkuvõttes on nii klient kui juht rahul," kirjeldas Taxify juhtide haldur Maria Jürisson.
Juhid kurdavad, et nii-öelda punasesse tsooni rutates ei pruugi kliente kõigile jaguda ja juhid jäävad pika ninaga. Teisalt võib Tallinna teises otsas mõni klient pikisilmi asjatult taksot otsida. Kui taksonõudlus on väike, on sõit tunduvalt odavam ja taksojuhtidel seetõttu raskem ots otsaga kokku tulla, sest Taxify vahendustasu on 20 protsenti.
Esmaspäeval istusid enam kui 200 rahulolematu juhi esindajad ja Taxify läbirääkimiste laua taha.
"Juhtide jaoks oli suur probleem uus hinnastamispoliitika. Täna me võime öelda, et meil oli edukas töökoosolek ja ma loodan, et oleme jõudnud üksteisemõistmiseni ja probleem on lahendatud," sõnas Taxify juhte esindanud Olavi.
Ta lisas, et konkreetset tähtaega kokku lepitud ei ole, aga ta ootab vastust kolmapäevaks.
Taxify kinnitusel käib uue süsteemi hindamine ja konkreetsetest muudatustest on veel vara rääkida.
"Suuresti mängib siin rolli ka hooajaline erinevus. Detsember versus jaanuar, kus tarbija käitumine erineb teineteisest kardinaalselt. Uus süsteem, mis langes kokku hooajalise nõudluse langusega, ja meiepoolne kommunikatsioon ja selgitustöö oleks [võinud] uue süsteemi osas parem olla," tõdes Jürisson.
Juhtide hinnangul on dünaamiline hinnastamine vähendanud nende sissetulekuid 30 protsendi võrra ja selleks, et kõike ausalt maksta, peavad juhid tegema nädalas kuni 80 tundi tööd.
Toimetaja: Karin Koppel