Leht: Kaljurannale andis altkäemaksu praeguseks surnud transiidiärimees

Prokuratuuri nägemuse kohaselt andis Tallinna Sadama endisele juhile Ain Kaljurannale altkäemaksu teiste hulgas viis aastat tagasi surnud transiidiärimees Vladimir Volohhonski.
Koos riigiettevõtte Tallinna Sadam endise juhi Ain Kaljurannaga istub varsti kohtupinki kolm ärimeest - Tõnis Pohla, Üllar Raad ja Eno Saar, kirjutab Eesti Ekspress.
Riigiprokuratuur süüdistab kolmikut Kaljurannale ja tema kolleegile Allan Kiilile altkäemaksuna mitmesaja tuhande euro andmises ning süüdistuse järgi said mehed vastutasuks sadamas äri ajamisel soodustusi.
Eesti Ekspressi nähtud kriminaalasja materjalidest selgub, et kaitsepolitsei uurimine selgitas välja ka neljanda altkäemaksuandja ehk transiidiärimehe Vladimir Volohhonski, kes aga suri 2013. aastal.
Lehe väitel vajas Volohhonski AS DBT, mis ajas riigile kuuluvas Muuga sadamas transiidiäri mineraalväetistega, 2004. aastal äri laiendamiseks sadamas rohkem ruumi ja heitis silma naaberkrundile.
Kaljurand ja Volohhonski leppisid kokku, et DBT-le ehitab remonditöökoja sadam ning DBT hakkab tulevikus maksma sadamale senisest kõrgemat hoonestusõiguse tasu, märkis leht.
Riigiprokuratuuri versiooni kohaselt DBT jaoks tulemus nii väärtuslik, et Kaljurand sai oma teenete eest meelehead, kuid läbi Kaido Tambergi firma AKA Auto kaudu ning uurimise andmetel sõlmisid Tamberg ja Volohhonski jälgede varjamiseks mitu näilist tehingut.
Leht kirjutab, et kokku sai Kaljurand Volohhonskilt jaanuarist 2005 maini 2008 altkäemaksu veidi üle kolme miljoni krooni ehk ligi 200 000 eurot.
Kaljuranna kaitsja Paul Keres ütles Eesti Ekspressile riigiprokuratuuri süüdistust kommenteerides, et Kaljurand ei ole kunagi saanud altkäemaksu.
"Ain Kaljurand ei ole kunagi saanud altkäemaksu üheltki isikult ja olen kindel, et see leiab kohtumenetluses ka kinnitust," märkis Keres.
Toimetaja: Marek Kuul