TS Laevad katkestas kollektiivlepingu läbirääkimised ja kavandab streiki
Suursaarte ja mandrivahelist parvlaevaühendust opereeriv TS Laevad pöördus riikliku lepitaja poole, kuna alates selle aasta märtsist kestnud läbirääkimised meremeeste sõltumatu ametiühinguga (EMSA) ei ole viinud kollektiivlepingu sõlmimiseni. Kokkuleppe puudumine võib tuua kaasa hoiatusstreigi.
"Oleme ametiühinguga pidanud aktiivselt läbirääkimisi alates selle aasta märtsist ning selle aja jooksul oleme olnud valmis uuendama mitmeid töötingimusi puudutavaid punkte. Kuna EMSA üha uued ja uued läbirääkimiste käigus kerkinud nõudmised ületavad kaugelt meie võimalusi, oleme jõudnud patiseisu," lausus TS Laevade juht Jaak Kaabel.
"Katkestasime läbirääkimised ja pöördusime riikliku lepitaja poole," lisas ta.
TS Laevad on Kaabli sõnul erandlikus seisus võrreldes teiste, näiteks rahvusvahelisi vedusid korraldavate laevandusettevõtetega.
"TS Laevad on regionaalne ettevõte ja meie tulu on fikseeritud kaheksa aastases halduslepingus ning veo kasumimarginaalile on seatud piirid, mida ettevõtte ületada ei tohi. Seetõttu on meil raske tulla kõikidele ametiühingu nõudmistele vastu," selgitas ta.
Ettevõte kinnitas, et brutotöötasu algab parvlaevadel Eesti keskmisest palgast, mis on oluliselt kõrgem Hiiu maakonna ja Saare maakonna keskmisest töötasust.
Kaabeli sõnu teenib madrus Eesti keskmist palka, pootsman aga kuni 1800 eurot kuus. TS Laevad on pakkunud kümnesendist tunnitasu alammäära tõstmist, ametiühing soovib 50-sendist tõusu.
Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu esimees Jüri Lember ütles ERR-ile, et toimub trikitamine ja ettevõte ei maksa keskmist palka.
"Tegelikult see keskmine palk tuleb 12 tunnise töö eest päevas ja tegelikult suuremate tundide eest kui on normtööaeg kuus," lausus Lember.
"Kui mehed nii otsustavad, siis ei ole midagi välistatud. Praegu minule teadaolevalt on see pahameel suvest saati üsna suur," ütles Lember võimaliku hoiatusstreigi kohta.
EMSA esindab 14 protsenti ettevõtte töötajatest
Toimetaja: Priit Luts