Saku vahetab senised õllepudelid välja, A. Le Coq teeb uuendusi toote kaupa

Saku Õlletehas teatas uuele pudelikujule üleminekust, A. Le Coq aga teeb pudelite tootearendust toote kaupa. Mõlemad tootjad jätkavad ka üleminekut toitumisalase teabe kuvamisele.
Saku Õlletehas toob maikuus turule uued klaaspudelid, millesse hakatakse villima kõiki Saku brändi all toodetavaid jooke. Uue kujundusega vahetatakse välja kümme aastat käibel olnud pudeli kuju.
Uued pudelid on edeva kujundusega ja vanadest pudelitest kuus protsenti kergemad, mahutades endiselt 0,5 liitrit õlut.
"Uutele pudelitele üleminek on Saku viimase kahe aasta suurim investeering," kommenteeris Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms. "Kokku investeerime uude tehnoloogiasse ja pakenditesse üle 1,6 miljoni euro."
A. Le Coq'il sellist lausalist pudelivahetust plaanis ei ole.
"Me oleme igal aastal mingite uute formaatide ja pudelitega välja tulnud. Pudeleid vahetame vastavalt sellele, kuidas trendid vahetuvad. Näiteks möödunud aastal tõime turule Nipli pudeli, mis on siis 0,25-liitrine," kommenteeris ettevõtte juht Tarmo Noop.
Noop tõdeb, et tarbija maitse läheb kogu aeg nõudlikumaks, nii pudeli sisu kui ka välimuse osas, kuid uhkem pudel siiski hinnatõusu alla neelata ei aita.
"Keerukamad ja uhkemad pudelid aitavad kindlasti õlut paremini müüa, aga kas need aitavad kompenseerida ka hinnatõusu, siis seda ma ei usu," ütles Noop. "Tootjad üritavad pidevalt tarbijaid positiivselt üllatada. Mõni uuendus võetakse hästi vastu, mõni mitte nii hästi. Ette kunagi lõpuni ei tea, ükskõik kui palju me ka turgu ei uuriks."
Näiteks viis aastat tagasi tõi A. Le Coq turule pindise pudeli, mida aga tarbija omaks ei võtnudki. Nüüdseks on see formaat turult eemaldatud.
Noop ei välista siiski ka tulevikus erinevate mahtudega katsetamist, ehkki ta tõdeb, et tõusnud aktsiiside tingimustes oleks 0,5-liitrisest pudelist suuremat keeruline praegu müüa, sest ostja ei saa aru, miks see tavapärasest veel rohkem maksab.
"Ka uus reaklaamiseadus ei anna palju võimalusi selle selgitamiseks," nentis Noop.
Ka Saku Õlletehase pressiesindaja Jan Jõgis-Laats tõdes, et lihtne pudel tekitab tarbijas ootuse ka odavamale õllele.
Kuivõrd õlle maitsetega väga katsetada ei anna, eriti pikalt turul olnud klassikaliste toodete puhul, jääbki üle üksnes pudeli kuju ja kujundust aeg-ajalt muuta.
Igal õlletootjal on oma spetsiifilise kujuga pudelid, igal tootjalgi on kasutusel mitmeid erinevaid pudelikujusid. Pakendiringluses eraldatakse erinevate tootjate pudelid üksteisest automaatselt, nii et need lähevad tootjale korduvkasutamiseks tagasi.
Ühe õllepudeli loomulik eluring kestab umbes kümme aastat. Just sellise tsükliga ongi Saku Õlletehas uutele pudelikujudele üle läinud - seni käibel olnud pudelikuju oli kasutusel alates 2008. aastast.
Nõukogudeaegsetelt ühesugustelt ümaratelt õllepudelitelt algas Eestis üleminek 1998. aastal. Esimesena tõi uue pudelikuju turule Saku Õlletehas, teised tootjad järgnesid.
Saku Õlletehase senine pudelikuju. Autor: Saku Õlletehas
Toitumisalane teave tuleb järk-järgult
Aasta tagasi teatasid mõlemad suured õlletootjad, et hakkavad oma õllepudelitele-purkidele trükkima toitumisalast teavet ehk kalorsust ja toitainete sisaldust. Üleminek sellele on toimunud järk-järgult, vastavalt pakendite uuendamisele.
Saku on enamike toodete puhul selle nüüdseks ära teinud, A. Le Coq viib märgistuste muutmise lõpule järgmise aasta alguseks, ent neilgi on üha enamatel õllesortidel see info nüüdseks peal.
Tootjad tegid seda vabatahtlikult. Mittealkohoolsete jookide, sh mittealkohoolse õlle toiteväärtust märgivad mõlemad tootjad pakenditele niikuinii, sest selleks kohustab seadus. Mõlemad tootjad on iga toote toitumisalase teabe lisanud ka oma kodulehtedele.
Tootjad lisavad oma õlledele toitumisalase teabe, nagu aasta tagasi lubatud. Autor: Saku Õlletehas
Toimetaja: Merilin Pärli