Suurbritannia keelas reklaamides soostereotüüpsete rollide kasutamise
Suurbritannias on reedest alates keelatud reklaamid, mis kasutavad niiöelda soostereotüüpe.
Reklaamistandardite ameti (ASA) keeld puudutab näitaks reklaami, kus naine ei saa auto parkimisega hakkama või mees on hädas lapsel mähkmete vahetamisega. Ka ei tohi kujutada tüdrukuid poistest väiksema akadeemilise võimekusega.
Siiski ei käi keelu alla nii stereotüüpsed stsenaariumid nagu koristav naine ja koduseid remonditöid tegev mees.
"Kahjulikud soostereotüübid reklaamides suurendavad ebavõrdsust ühiskonnas, ja see läheb meile kõigile kalliks maksma," ütles ASA peadirektor Guy Parker.
"Me leidsime, et mingid meeste ja naiste stereotüübid reklaamides võivad hakata aja jooksul inimeste potentsiaali piirama," seletas ta.
Üks reklaamidest, mida ASA problemaatiliseks peab, on 2017. aasta titepiimapulbri Aptamil reklaam, milles piima joovast tüdrukust saab baleriin, poistest aga insenerid ja alpinistid.
Õigeks ei peeta ka reklaami, kus mees vedeleb sohval ja naine koristab üksi kodus valitsevat segadust.
Toimetaja: Indrek Kuus
Allikas: AFP-BNS