Lindaliin müüs ära ka oma teise katamaraani, uus laev tulekul
Ligi veerand sajandit Soome ja Eesti vahel kiirlaevaliiklust korraldanud Lindaliini AS müüs eelmisel aastal maha oma mõlemad reisikatamaraanid ja kontorihoone.
Viimane katamaraanidest, Karolin, viidi eelmise aasta lõpus uuele omanikule üleandmiseks BLRT Grupi sadamasse Koplis, kirjutas Õhtuleht.
Aluse uus reeder, Kreeka firma Golden Star Ferries pani alusele kreeklastest meeskonna ja Eesti lipp võeti maha. Veeteede ameti andmetel kustutati Merilin Eesti laevaregistrist mullu veebruaris ja Karolin mullu detsembris.
Saneerimise all olnud Lindaliin kustutas kahe laeva müügiga hüpoteegid.
Ettevõtte juht Enn Rohula ütles ERR-i raadiouudistele, et Lindaliin on ette võtmas järgmist etappi laevade näol, mil oleks olemas ka autotekk.
Eellepped ja suuline kokkulepe on Rohula sõnul olemas, kuid millal uus laev liinile jõuab, on vara öelda.
"Alustame kindlasti nii varakult kui võimalik. See sõltub ka talvest, kas tuleb jääd või ei tule," selgitas Rohula.
"Reisijate soov on, et oleks võimalik sõita kiiresti Tallinna- Helsingi vahel ka omades võimalust autoga sõita. Sellepärast me olemegi läinud seda teed, et käivad läbirääkimised sellise laeva muretsemisega. See peaks olema ikkagi sama kontseptsioon, mis meil on - kiiresti laeva, kiiresti maha. Autodekk ei peaks kindlasti olema väga suur," selgitas Rohula ERR-ile.
"Teiseks, ei tahaks, et reisjate arv oleks eriti suur, see jällegi mahaminekut ja pealemineku aeglustab," lisas ta.
Rohula kinnitas, et laevadest loobumist ei mõjutanud Viking Line eelmisel kevadel liinile toodud katamaraanlaev Viking FSTR.
Viking Line kinnitas neljapäeval, et ka nemad ei too enam tänavu katamaraanlaeva Tallinna-Helsingi liinile.
"Reisijaid oli meie arvates piisavalt. Aga turg ja konkurentsisituatsioon oli nii tugev ja tihe, et me ei saanud seda piletitulu, mida olime lootnud," ütles Viking Line Eesti juhataja Inno Borodenko.
Veeteede ameti jaoks on aga tõsiasi, et seoses Lindaliini katamaraanide lahkumisega registrist on kaks reisilaeva Eesti lipu all jälle vähem.
Ameti juht Rene Arikas ütles, et paraku tõstab kiirlaevade hooajalisus nende äririski.
"See periood, kus nendega saab oporeerida, on suhteliselt lühike ja sellest tulenevalt on selle mõju ka ärietegevusele nii nagu ta on. Kui sa ei saa oma vara päris suurel perioodil aastas kasutada sihtostarbeliselt, sest ta seisab sul kai ääres, ta ei tooda sul kasumit, siis sellest tulenevalt on Lindaliini puhul see ka opereerimisotsus. Ju siis ei osutunud kasumlikuks äri," arutles Arikas.
Mõned kuud tagasi müüs Lindaliini AS maha ka oma kontorihoone Ädala tänavas, mis on uue omaniku poolt taas müüki pandud hinnaga 800 000 eurot. Rohula sõnul oli see osa saneerimisprotsessist, mis enneaegselt lõpetati.
Lindaliini AS kasutas varem Tallinna-Helsingi liinil Linda Line Expressi kaubamärgi all kevadest sügiseni kaht kiirkatamaraani Merilini ja Karolin, neist esimene müüdi mullu veebruaris Koreasse.
Lindaliini AS jõudis 2016. aastal 1,9 miljoni euroga kasumisse tulenevalt varade ülesse hindamisest ja kütusehindade langemisest. Ettevõtte müügitulu vähenes 2016. aastal 1 protsendi võrra 6,8 miljonile eurole, lisaks teenis ettevõte muude ärituludena 220 000 eurot seotud isikutega seotud kohustuste mahakandmisest.
Ettevõte märkis majandusaasta aruandes, et 2017. aasta eesmärgiks oli tasuda kõik saneerimiskava järgsed maksed ja jõuda saneerimiskava täitmisega ennetähtaegselt lõpule. 2014. aastal, kui Harju maakohus kinnitas ettevõtte saneerimiskava, kanti maha kohustusi summas 7,3 miljonit eurot. Kui saneerimiskava ei täideta, taastuvad kohustused algses mahus.
Eesti lipu all sõidab praegu 41 reisilaeva, neist suuremaid liinilaevu on Eesti laevaregistrites 28.
"Aktuaalne kaamera" vaatas, millised laevafirmad praegu Tallinnast Helsingisse sõidavad. Tallink teenindab Tallinna ja Helsingi vahel reisijaid kolme reisiparvlaevaga: Star, Megastar ja Silja Europa. Eckerö Line viib inimesi üle lahe laevaga M/S Finlandia ning Viking Line veab reisijaid samuti ühe laevaga, Viking XPRS-ga.
Tallinnast suunduvad laevad Helsingisse praegusel ajal päevas 12 korral. Esimesena väljub Ekerö Line'i laev juba kell 6 ning sõidab kolm korda päevas. Tallinkil on päevas seitse ja Viking Line'il kaks väljumist. Viimane laev lahkub Tallinnast kell 22.30 õhtul. Suvel on graafik tihedam.
Toimetaja: Marek Kuul, Merili Nael, Toomas Pott
Allikas: Õhtuleht/ERR/BNS