Swedbank võimaldab peatselt poes telefoniga viibeldes maksta
Swedbank plaanib aasta keskel tulla välja viipemakseid pakkuva mobiilirakendusega, kuid esialgu saavad teenust kasutada ainult Androidi operatsioonisüsteemiga nutiseadmete omanikud.
Swedbank uuendab oma mobiilipanga rakendust, millele lisandub võimalus teha nutitelefoniga viipemakseid. Rakenduse testversiooni hakkab pank soovijate peal katsetama aasta esimeses pooles.
Swedbanki digikanalite juht Tanel Lips ütles ERR-ile, et turvalisust selline maksevõimalus ei vähenda.
"Kaotatud telefoniga pole võõrastel midagi peale hakata, kuna iga makse on vaja kinnitada ekraanilukuga, mis on kohustuslik igale mobiiliga viipemakse kasutajale," sõnas ta.
Lisaks ei ole uude rakendusse võimalik logida paroolikaardiga, vaid tuleb kasutada Smart-ID, mobiil-ID või PIN-kalkulaatori abi.
Eelmise aasta lõpuks oli Swedbank andnud Eestis välja üle 300 000 viipekaardi. See näitab Lipsu sõnul, et kliendid on valmis järgmiseks sammuks viipemaksetega, kus füüsilist kaarti pole poes tarvis. "Juba lähitulevikus saab telefoniga poes maksta, pannes selle lihtsalt makseterminali lähedale,“ ütles Lips.
Esialgu saab viipemakseid kasutada ainult Androidi operatsioonisüsteemiga nutitelefonides, sest Apple ei ole oma lahendusega Baltikumi turule veel tulnud.
Sarnast rakendust arendavad ka konkurendid
SEB Panga kommunikatsioonijuht Julia Piilmann ütles, et neil on viipemakseid võimaldav mobiilirakendus praegu arendamisel.
"Ei oska kommenteerida, millal oma lahendusega välja tuleme, aga arvatavasti selle aasta jooksul," lausus ta.
Piilmanni sõnul on viipemaksete rakendused usutavasti arendamisel ka veel mitmel pangal Eestis.
Luminori panga kommunikatsioonispetsialist Lotte-Triin Narusk vastas küsimusele, kas ja millal kavatsevad nemad mobiiliga tehtavate viipemakse võimalust pakkuma hakata, et praegu on sellest veel vara rääkida.
Teisipäeval teatas Maxima, et arendab telefonirakendust, millega saaks väiksemaid oste teha telefonirakenduse abil tooteid skaneerides.
"Iseteeninduskassade puldid on ebamugavad, me arendame praegu rakendust, mis oleks klientide jaoks mugav ja sobib kliendile, kes ostab ligikaudu 5-10 toodet," märkis Maxima Eesti tegevjuht Vygintas Šapokas.
Kõige varasemalt võib rakendus valmida käesoleva aasta lõpuks.
Toimetaja: Karin Koppel