Express Post hoiatab: kes postkasti korrektselt ei tähista, jääb tellimuseta ({{commentsTotal}})

Express Posti infoleht.
Express Posti infoleht. Autor/allikas: Lugeja foto.

Valesti tähistatud postkastide omanikele õige tähistuse kohta märgukirja postitanud kojukandefirma Express Post hoiatab: pärast järgmise meeldetuletusega esitatud tähtaega lõpetab ettevõte inimese eest tellimuse ja sellega ka kojukande.

Ajalehtede ja ajakirjade kojukandega tegelev Express Post tekitas mõne päeva eest oma klientides elevust, kui postitas neile juhendi, milles esitatud nõuded postkasti korrektsele tähistusele jäid paljude klientide jaoks segaseks.

Postiettevõtte kojukandevõrgu haldur Rene Ottesson rõhutab, et tegemist pole mitte uute kojukandetingimustega, vaid postiseadusest tulenevate nõuetega, mida nad on pisut põhjalikumaks timminud, ning see postitati üksnes neile, kelle postkasti tähistus praegu tingimustele ei vasta.

Põhiline viga, mida inimesed teevad, on, et tähistavad postkasti oma nimega, ent mitte aadressiga. Kuna aga perioodikaväljaanded pole tähistatud nime, vaid aadressiga, ei oska pidevalt voolav kojukandekaader lehte õigesse postkasti panna, kui sellel aadress puudub. Seejuures pole nime näitamine postkastil jätkuvalt keelatud, ent aadress kohustuslik.

"Nimi pole postkastil oluline, sest lehti postitatakse aadressipõhiselt. Meil töötab üle 450 inimese, ei saa eeldada, et iga lehekandja tunneb inimesi isiklikult ja postitab tellitud väljaanded nimede põhjal," põhjendas Ottesson ERR-ile.

"Püüdsime seda teha selgesti mõistetavalt, et inimene saaks oma postkasti ära märgistada vastavalt juhendile," viitas Ottesson puudulikult tähistatud postkastide omanikele saadetud selgituskirjale.

Ettevõte võttis tingimuste täpsustamise ette karmistunud isikuandmete kaitse nõuete tõttu. Kui praegu näevad lehekandjad omale postipakki komplekteerides ka klientide nimesid, siis peatselt kuvab süsteem neile üksnes aadresse, mistõttu võib juhtuda, et klient, kelle postkastil on üksnes nimi, jääb saadetisest ilma, sest kandja ei tea, kuhu seda postitada.

Kortermajade puhul probleemi ei esine, neil kõigil on korterinumber nõuetekohaselt postkastil olemas, ent eeskätt on kojukandefirmal mure hajaasustusega maapiirkondades, kus üksnes nime esitamine postkastil on pigem reegel kui erand. Sageli on postkastid talumajadest ka eraldi, näiteks teeotsa peal või bussipeatuses kõrvuti rivis.

"Mõnedel lehekandjatel on mälu, milline klient kus elas, aga seda ei saa eeldada," rõhutas Ottesson. "Kui tööle tuleb uus inimene, siis ta otsib aadressi järgi klienti ja ei tea temast midagi."

Pisut esineb probleemi ka paarismajade ning ridaelamutega, neist viimased peaksid oma postkastile panema boksi- või korterinumbri või -tähe, et leht või ajakiri õigesse kasti maanduks.

"Korrusmajade elanikud ei pea mitte midagi tegema. Jutt käib ikkagi hajaasustusest ja paarimajadest," rõhutas Ottesson.

Valesti tähistatud postkasti teenindamine lõppeb

Ottessoni sõnul oli praegune teavituskiri esimene. Nüüd ootab Express Post tulemusi ja vaatab mõne aja pärast üle, kas kliendid on oma postkastid märguande peale korrektselt tähistanud. Kui muutusi endiselt pole, saadetakse uus meeldetuletus uue tähtajaga.

"Lähimas tulevikus lehekandja enam kliendi nime süsteemis ei näe. Siis võib juhtuda, et klient lehte ei saa. Me üritame saada kliendiga kontakti, et selgitada talle suuliselt seda, miks on postkasti märgistus oluline," kirjeldas Ottesson järgnevat.

"Juhul, kui meil ei õnnestu kliendiga kontakti saada, siis tema tellimus peatatakse - see on kooskõlastatud kirjastustega -, et ta ei peaks tellimuse eest tühja maksma. Kui klient esitab pretensiooni, miks ta tellitud väljaannet ei saa, siis palutakse tal postkast õigesti märgistada ja seejärel ta tellimus aktiveeritakse taas," selgitas Express Posti esindaja.

Mis ajast täpselt klient tellimustest ilma jääb, Express Posti esindaja öelda ei osanud, ent kinnitas, et pigem lõpetavad nad seadust mitte täitvate klientide tellimuste kojukande suve lõpuks.

Miks teeb teavitustööd just Express Post, aga mitte riiklik postiettevõte Omniva, kes allub samuti postiseadusele, põhjendas Ottesson sellega, et kahel ettevõttel on kummalgi oma kojukandesüsteemid ning oma süsteemi muutmise on ette võtnud just Express Post.

Rämpspostist ei vabane

Ehkki inimene võib vale märgistuse korral ilma jääda tellitud postist, siis aadressita ehk rämpspostist, nagu reklaamlehed jms, ei päästa ka valesti märgistatud postkast.

Ottessoni sõnul vabastatakse inimene rämpspostist siis, kui ta paneb postkastile vastava kleebise, sest muidu nad ei tea, kas inimene seda soovib või ei. Näiteks hajaasustuses Express Post reklaammaterjale laiali ei kannagi.

"Tendents on üldiselt pooleks – kes soovib ja kes ei soovi. Näiteks kui korteriühistu tellib kõikide elanike jaoks keeldumise kleebise, siis umbes pooled ikkagi soovivad reklaami," tõi ta esile.

Toimetaja: Merilin Pärli



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: