Omniva ühepoolne otsus avab tuhanded postkastid reklaamidele
Omniva teatas Tallinna korteriühistutele saadetud läkituses, et reklaamtrükiseid enam kortermajades postkastide kõrvale korvi ei panda, vaid kõik aadressita reklaamid viib ettevõte edaspidi otse majaelanike postkastidesse.
Omniva otsusest lõpetada korteriühistutega ühepoolselt reklaamilepped pole kuulnud konkurentsiamet ega tarbijakaitseamet, kuigi postiettevõtte väitel tegutseb ta nendega kooskõlastatult, kirjutab Maaleht.
Paljudes kortermajades leiduvad trepikodades alused, korvid jne, kuhu seni on toodud reklaamtrükiseid ja keda elanikest see materjal huvitab, võtab ise reklaami kaasa ja loeb.
Firma kinnitas Maalehele, et lepingute ülesütlemise otsus oli "varasemalt kooskõlastatud tarbijakaitseameti ja konkurentsiametiga", kuid nimetatud riigiasutused lükkavad selle väite aga ümber.
"Jääb kahjuks arusaamatuks, millel põhineb väide, nagu tarbijakaitseamet oleks midagi kooskõlastanud," ütles ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
“Väide, et otsus on konkurentsiametiga kooskõlastatud, ei ole korrektne. Aadressita reklaami edastamine ei ole postiteenus ning nimetatud kooskõlastuse andmine ei ole konkurentsiameti pädevuses," kinnitas ameti välis- ja avalike suhete osakonna juhataja Maarja Uulits.
Uulitsa sõnul Omniva küll informeeris konkurentsiametit korteriühistutega lepingute lõpetamisest, ent amet sai selle vaid teadmiseks võtta, alus kooskõlastuse andmiseks puudub.
Eesti Korteriühistute Liidu juhatuse liige, liidu õigusosakonna juhataja Urmas Mardi ütles, et see, kas niisugune lepingute ülesütlemine on õiguspärane, vajaks põhjalikumat analüüsi ning eelkõige selles osas, mis on see põhjendus, mis on tõesti tekitanud leppe ülesütlemise vajaduse.
Korteriomanikel on võimalus esitada Omnivale reklaamist loobumiseks isiklik avaldus ja tähistada oma postkast vastava kleebisega, avaldusi saab esitada kas ettevõtte kodulehe kaudu või postkontorites.
Toimetaja: Marek Kuul