Kaardimakse häirete korral vastutab kliendi ees pank
Endiselt ei ole teada, mis põhjustas pühapäeva pärastlõunal üle-eestilise kaardimakseterminalide ja sularahaautomaatide rikke. Sidekatkestusest tekkinud kahjunõudega tuleks pöörduda panga poole.
Kaardimakseterminalide teenuse osutaja Eestis Nets Estonia juhi Raivo Tinni sõnul ei ole ettevõte veel selgusele jõudnud, miks pooleteiseks tunniks kaardiga maksmisel ja sularaha välja võtmisel probleemid tekkisid.
"Sellist analoogset andmebaasiprobleemi meil siiamaani veel esinenud pole," ütles Tinn. "Andmebaasitootjatega me kindlasti veel suhtleme sel teemal, praeguseni jääb arusaamatuks, miks süsteem sedasi käitus".
SEB panga kommunikatsiooni ja turunduse juhi Silver Vohu hinnangul on raske prognoosida, kas ja millal selline rike uuesti esineda võib.
"Rikkeid kaardimaksetes esineb ikkagi väga harva", ütles Vohu, samas nentides, et kuivõrd kaardimaksetest on saanud loomulik osa igapäevasest toimimisest, mõjutavad ka lühiajalised sidehäired paljude inimeste elu.
Vohu sõnul ei ole veel välja töötatud pankadeülest informeerimisplaani, mida sellise olukorra tekkimisel kasutada: "Meie jagame sellistel puhkudel esmalt informatsiooni sotsiaalmeedias ja ka enda kodulehel," sõnas kommunikatsioonijuht.
Kliente, kel tekkisid sidekatkestuse tagajärjel põhjendatud kahjud, kutsus Vohu üles pangaga ühendust võtma. Seni ei ole pank teadlik ühestki kahjunõudest.
Eestis on kaks kaardimakseterminali võrku. Pühapäeval olid rivist väljas Nets Estonia kaarditerminalid, Swedbanki terminalides oli võimalik maksta vaid Swedbanki kaardiga. Probleemid tekkisid ka sularahaautomaatidega - raha oli võimalik välja võtta vaid enda panga automaadist.