Uus Väo lõik pakub 14 miljoni eest esmaklassilist maanteed
Veidi enam kui kahekilomeetrine Väo lõik Tallinna ringtee alguskilomeetritel ootab viimaseid asfalteerimistöid, katte markeerimist ning haljastustöid.
Hilissügiseks valmib lõplikult 2,25 km pikkune Tallinna ringtee lõik kaasaegseks 1,6-meetrise laiuse betoonpiirdega eraldusribaga 2+2 sõidurajaga maanteeks, millele kulus ligi 14 miljonit eurot.
Ehitusobjekti võib pidada keskmisest keerukamaks mitmete rajatiste ja suurte töömahtude tõttu.
Nordecon on ehitustöid teostanud alates 2017. aasta sügisest. Vahepealse ajaga on rajatud kaks uut 100 meetri pikkust viadukti üle olemasoleva Ülemiste-Maardu raudtee ning lammutatud vana viadukt.
Samuti rajas ehitaja Tallinna ringtee teisel kilomeetril Veneküla tunneli, mille Veneküla-poolse kessooni ehitustööd on veel käsil.
Lisaks paigutati Ülemiste-Maardu raudtee alla 30-tunnises raudteeaknas kaks binokkeltruupi ja rajati ka 444 meetrit müratõkkeseina.
Ehitustegevus ei ole töövõtja ja maanteeameti jaoks kulgenud esialgse plaani kohaselt, sest seoses maaomandi küsimustega vähenesid lepinguperioodi vältel kõrvalteede rajamise mahud.
Maanteeamet koostas operatiivselt projektlahendi muudatuse, millega jäeti ära Veneküla tunnelist edasiviivad juurdepääsuteed.
Samuti muutus Väo ristmiku lahendus, kuhu rajatakse orienteeruvalt kaheks aastaks foorristmik. Esialgne projekt nägi ette Väo karjäärist väljasõidu läbi rajatava tunneli ning Veneküla juurdepääsutee.
Veneküla elanikud pääsevad oma kodudesse järgneval kahel aastal kilomeetril 1,3 asuva mahasõidu kaudu. Järgneva kahe aasta jooksul töötab maanteeamet välja Veneküla sõlme uue projektlahenduse ning seejärel saavad liiklejad hakata Veneküla sõlme kasutama täies mahus selliselt, nagu see esialgu oli planeeritud.
Väo ristmikule rajatava foorristmiku asukohas palub maanteeamet liiklejatel olla tähelepanelik, sest foori täpne režiim kohandatakse vastavalt tegelikule olukorrale. Foorristmiku lõplik häälestus saab paika novembri keskpaigaks.
Viaduktide alla on viimasesse avasse rajatud sõidutee, mille kaudu toimub edaspidi mööda Tallinna ringteed Jüri poolt tuleva autoliikluse tagasipööre Jüri suunas.
Eelnimetatud sõiduteed saavad kasutada liiklejad, kes soovivad Lagedi poolt tulles saada näiteks Juhani Puukooli või liigelda mööda ringteed Keila suunal.
Praegu kasutuses olev tagasipöördekoht, mis asub Juhani Puukooli juures, likvideeritakse hiljemalt novembri teises pooles.
Toimetaja: Priit Luts