Viipemaksel Tallinna ühistranspordis on kahelt kaardilt raha võetud harva
Tallinna ühistranspordis on neid juhtumeid olnud üsna vähe, kus rahakotiga viibeldes on validaator võtnud raha inimese pangaarvelt, mitte sõidukaardilt. Kuni 1. novembrini maksis linn sel juhul inimesele raha tagasi, kuid enam seda ei tehta.
Tallinna transpordiamet käivitas süsteemi, kus on mittetallinlastel võimalus maksta sõidu eest ka viipepangakaardiga. Ühiskaardi ja viipepangakaardi võiks aga sõidu valideerimisel eraldi hoida selleks, et raha mõlemalt kaardilt maha ei arvestataks, hoiatas linnavalitsus.
Transpordiameti juht Andres Harjo ütles ERR-ile, et väga täpset statistikat ei peeta, aga siiani on meil infot natuke rohkem kui 30 juhtumi kohta.
"Need on siis need juhtumid, millega on Tallinna transpordiameti poole pöördutud. Võimalik, et mingi osa on selle probleemiga pöördunud ka ettevõttesse Ridango, mis on antud süsteemi paigaldanud. Aga arvestades sõitjate suurt üldarvu on see number suhteliselt tagasihoidlik," rääkis Harjo.
Kuni 1. novembrini kehtis üleminekuperiood, mille käigus tagastati raha neile, kes ekslikult vale kaarti validaatori ees viibutasid. See üleminekuperiood on nüüd lõppenud ja hoiatused validaatoritel juba mõnda aega kirjas.
"Kuna teavitusperiood on olnud piisavalt pikk, siis praegu enam raha tagasi ei kanta, sest üldpõhimõttena Tallinna ühistranspordi pileteid tagasi ei osteta," ütles Harjo.
Küsimustele, kas tehnilist süsteemi on plaanis täiustada, et selliseid juhtumeid välistada, ütles Harjo, et esikohal on sõitjate teadlikkus. "Viipesüsteem loeb seda, millega viibatakse. Tegelikult ei soovinud ka seni validaatorid seda, et neile mitut kaarti korraga näidataks ja andsid veateate," märkis Harjo.
Toimetaja: Indrek Kuus