Ettevõtete optimism on viimaste aastate kõrgeim
Eesti väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete optimism on viimase viie aasta kõrgeimal tasemel, samas vaid 11 protsenti firmadest plaanib tänavu laieneda eksportturgudele.
Eelmisel aastal oli Balti riikide majanduskasv Euroopa kiireimate seas ning just seetõttu on Eesti, Läti ja Leedu väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kindlustunne käimasolevaks majandusaastaks väga kõrge, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Kõige suuremad optimistid on Eesti ettevõtjad, kellest tänavu ootavad käibekasvu 92 protsenti, mis on viie aasta kõrgeim näitaja.
Juba üle 27 aasta Eestis arendavaid mänguasju ja programmeeritavaid roboteid müünud Insplay jagab samuti ettevõtjate optimismi.
"Eks alati tuleb ka palju pingutada selle nimel, et optimism jätkuks. Eks majandustingimused on praegu soodsad, aga eks kõigil on vaja otsida seda uut nurka, oma ärimudelit üle hinnata ja otsida uusi võimalusi," rääkis Insplay tegevjuht Andres Sirel.
"Meie fookussuund on õpetadagi noorele generatsioonile programeerimist kui tulevikukeelt ja me usume, et läbi selle on neil võimalik saada tulevikuks vajalikke oskuseid," lisas Sirel.
Üldiselt heade tulemuste kõrval näitas aga uuring, et tänavuseks aastaks uuendustegevusi mittekavandatavate ettevõtete osakaal suurenes poole võrra. Uutele turgude kavatseb tänavu minna 11 protsenti Eesti ettevõtjatest.
"Meie ettevõtete üldine investeerimise aktiivsus on küll samal tasemel nagu eelmine aasta - umbes 40 protsenti meie Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtest plaanib investeerida -, aga see ei ole küll kõige rõõmustavam number. Viimase viie aasta jooksul on ettevõtete investeeringute summad suhtes käibesse tegelikult kahanenud. Siin me näeme väikest murekohta, sest kes täna ei külva, see homme ei lõika," kommenteeris SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.
Kuigi Eesti on kõrgeltarenenud e-riik, tunnistavad vaid pooled meie väikeettevõtjad, et digitaliseerimine ja e-teenindus aitaksid nende äritegevusele oluliselt kaasa. Teistes Balti riikides on need näitajad veelgi madalamad.
"Leiame, et digisse panustamine on tulevik, sest tarbija eelistab tihti tellida omale sellist kaupa, kus on kaasas ka mugav ostukogemus. Selle nimel me kindlasti pingutame," ütles Sirel.
Toimetaja: Merili Nael