Eesti kaubandusettevõtete müügitulu on langenud 18 kuud järjest
Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 739 miljonit eurot, vähenedes eelmise aastaga võrreldes püsivhindades kolm protsenti. Kaubandusettevõtete müügitulu vähenemine on nüüd kestnud poolteist aastat järjest.
Statistikaameti teatel langes eelmise veebruariga võrreldes tööstuskaupade kaupluste müügitulu kaheksa protsenti ja toidukaupade kaupluste müügitulu kaks protsenti.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu kasv samas jätkus ning müük suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes üheksa protsenti.
Tööstuskaupadest vähenes müügitulu kõige rohkem (17 protsenti) majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Müük kahanes veel posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (14 protsenti), tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (viis protsenti) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) (neli protsenti).
Samuti vähenes müügitulu kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil (neli protsenti) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga (neli protsenti).
Müügitulu suurenes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (viis protsenti).
Selle aasta jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu neli protsenti.